آرشیو بهمن ماه 1400

مزاياي پرينتر سه بعدي دندانسازي

برای ساخت یک پروژه معماری از چه پرینتر سه بعدی استفاده کنیم؟

۱۴ بازديد
گزینش چاپگر سه بعدی مطلوب برای پرینت سه بعدی پرینتر سه بعدی دندانسازی یک سبک معماری به خصوصیت‌های متعددی بستگی داراست.
مثلا این مشخصات شناخت شما با ماشین آلات امروزی صنعتی ، میزان دارایی و کیفیت سنجی پروژه و بخش اعظمی از دست اندرکاران دیگر مرتبط با بیزنس شما میباشد.
تعیین چاپگر سه بعدی مطلوب برای پرینت سه بعدی
در‌این نوشته‌ی‌علمی سه نوع پرینتر سه بعدی که در ایجاد کرد ماکت معماری بیشترین کاربرد را داراست نظارت خوا هیم کرد.

مدت زمان کافی برای تامین انرژی

۱۵ بازديد
ups ها فقط توانمند میباشند پرینتر سه بعدی دندانسازی از دستگاه پرینتر شما در بازه مجال کوتاهی مراقبت نمایند البته در صورتی قطعی برق به دوران وقت گیر چهره بدهد ما یحتاج میباشد پشتیبانی زمان بر تری برای دستگاه ارائه گردد.
برای مثال یک یو پی اس با گنجایش زیر شاید فقط ۴۵ دقیقه بتواند تامین برق پرینتر را اجرا دهد این عدد برای پرینترهای سه بعدی مصرف بالا آیتم قابل قبولی وجود ندارد و مورد نیاز میباشد از یو پی اسی مصرف شود که بتواند به بازه وقتگیر تری انرژی را تامین نماید.
معدود بودن گنجایش UPS در پرینت سه بعدی با فرصت بالا مورد قابل قبولی وجود ندارد.

کیفیت سطح نسبتا پایین پرینتر سه بعدی در مقایسه با تزریق پلاستیک

۱۳ بازديد
کیفیت خروجی سطح یک قطعه پرینت سه بعدی پرینتر سه بعدی دندانسازی گردیده را نباید با یک قطعه ساخت گردیده به شیوه تزریف پلاستیک مقایسه کرد.
طرز ساخت قطعات پرینت گردیده بدین شکل میباشد که به طور لایه لایه چاپ اجرا میگردد و به همین استدلال لایه های روی هم قرار گرفته بر روی سطح مشهود است
هر یک سری می اقتدار با عملیات پولیش کاری این لایه ها را تا حد متعددی نادر کرد ولی گشوده هم کیفیت پایانی شغل با یک قطعه از پوسته ساخت‌و‌ساز شه قابل مقایسه نخواهد بود.
مقاومت و دوام نادر
تابه امروز پرینترهای سه بعدی نتوانستند که در مواقعی مانند مقاومت و استحکام همچون طریق های تولیدی سنتی باشند.
هر تعدادی با پیشرفت تکنولوژی پرینت سه بعدی و استعمال از متریال های مقاومی مانند فیلامنت abs تا حد متعددی به قطعه خروجی استحکام بخشیده میباشد ولی گشوده هم نمی اقتدار آن را با یک قطعه پوسته گردیده مقایسه کرد.

3Ddentalprinter

۱۶ بازديد
رزین های مهندسی می‌توانند قطعاتی پرینتر سه بعدی دندانسازی شبیه قطعات تزریق پلاستیک با تنوع متریال عظیم ای ساخت‌و‌ساز نمایند. این رزین ها می‌توانند برای مثال سازی، تست و ایجاد جنس استعمال شوند.
پلی پروپیلن ( رزین بادوام )
رزین بادوام، یک متریال SLA مقاوم در قبال سایش میباشد که انعطاف پذیر نیز میباشد. خاصیت مکانیکی این رزین شبیه PP یا این که پلی پروپیلن میباشد.رزین بادوام می‌تواند برای قطعاتی که نیاز به انعطاف بالا، سطح صیقلی و اصطکاک تحت دارا‌هستند مصرف شود. این متریال به خصوص برای محصول ها مصرفی با اتصالات جوینت، اسنپ فیت و قطعات متحرک مطلوب میباشد.
مثبت:
مقاومت بالا در قبال سایش و خش
انعطاف پذیر
مقاومت بالا در قبال ضربه
منفی:
نامناسب برای قطعاتی با دیواره های نازک(دست کم ضخامت دیواره ۱میلیمتر میباشد.).
مقاومت حرارتی ذیل
مقاومت کششی تحت
مطلوب برای: مثال های کاربردی، محصول ها مصرفی، قطعات مکانیکی مستلزم اصطکاک و سایش معدود.

نرم افزارهای تبدیل به فرمت STL

۱۸ بازديد
قابل انعطاف افزارهای تبدیل به فرمت STL
از‌آن‌جا‌که پوشه STL بیشترین استعمال را در پرینتر سه بعدی دندانسازی پرینت سه بعدی دارااست، توان تبدیل مدلهای سه بعدی به فولدر STL اثرگذار و موردنیاز میباشد. بخش اعظمی از نرم‌افزار های سبک سازی امکان صادر نمودن فولدر در فرمتهای دیگر را دارا‌هستند البته تمامی آن‌ها نمی توانند تبدیل پوشه به فرمت STL را جاری ساختن دهند. به همین عامل، ما لیستی از 12 ابزار تبدیل فولدر STL را برای شما عده کرده ایم که تعداد متعددی از آنان مجانی می باشند.
1- AccuTrans 3D
AccuTrans 3D
اپلیکیشن AccuTrans 3D می‌تواند ترجمه ای ظریف از هندسه سه بعدی ارائه دهد. مزیت استعمال از این نرم‌افزار مراقبت و مراقبت اطلاعاتی مانند حالت قرار گیری و چرخش میباشد. همینطور به لطف وجود شرایط Batch Mode، می‌توانید یک لیست ترکیبی از فرمت های متفاوت سه بعدی را به فرمت STL تبدیل نمائید.
شما میتوانید AccuTrans 3D را از تارنما Micromouse بدون‌پول دانلود فرمایید. فعلا، این اپلیکیشن صرفا برای ویندوز جانور میباشد.
2- تبدیل آنلاین 3D Transform
تبدیل آنلاین 3D Transform
در واقع 3D Transform یک ابزار مجانی آنلاین میباشد که سبک های سه بعدی را به فولدر STL تبدیل میکند. شما می‌توانید تا سقف 6 مگابایت پوشه های سه بعدی خویش را بار گذاری فرمائید. ابزار 3D Transform دستمزد مالکیت معنوی یا این که حق استعمال شما از فولدر را آنالیز می نماید. به هر اکنون، این پلتفرم تمامی فایلهای سه بعدی را به فرمت STL تبدیل نمی نماید.
فرمت هایی که پشتیبانی می گردند:
IGS, IGES, STP, STEP, BREP, 3DS, ASE, DXF, STLA, STLB, WRL, IV, OBJ, GMOD

Qlone در پرینتر سه بعدی چیست؟

۱۹ بازديد
در نگاه اولیه ، Qlone ، از EyeCue Vision Technologies شگفت انگیز پرینتر سه بعدی دندانسازی به لحاظ می‌رسد: اکران AR داخلی ، صادرات آسوده به Sketchfab و حتی یک راهنمای AR برای یاری به شما در نسخه برداری.
پیش از استارت کپی ، بایستی تشک (برگه زیرین نسخه برداری) Qlone را چاپ نمایید. نسخه برداری کردن خویش بی آلایش میباشد: شما به آسانی دکمه plus را فشار داده و بعد از آن تلفن یا این که شی متبوع خویش را جنبش می دهید تا گنبد AR پر‌نور گردد. بعداز ارائه سبک ، شما می‌توانید آن را رنگی و آنگاه خروجی بیگرید . یک کدام از دیگر از خصوصیت های Qlone این میباشد که میتوانید کپی را در بیشتراز یک وضعیت اجرا دهید و برای کپی عالی آنها‌را مخلوط می‌کنید. اگرچه این خصوصیت بعضی وقت ها به شما امداد می نماید ، البته معمولاً نسخه برداری ها با خصوصیت های تغییر‌و تحول صورت یافته ، به ویژه یک بخش تحریف گردیده یار میگردند.
یکی‌از معایب Qlone این میباشد که برخی از نسخه برداری ها ضعیف می باشند. اگرچه بعضا قابل تشخیص میباشند ، ولی بعضا مدلهای کوچکتر چندان مطلوب نیستند. هرچه شیء شما بیشتر گنبد AR را لبریز نماید ، نسخه برداری عالی شود. گزینه دیگری که راجع به نرم‌افزار دوست نداریم درآمدزایی از خروجی به دست آوردن و اشتراک گذاری میباشد. در حالی که خرجیبا فرمت GIF ، فیلم ، تصاویر ، و به Sketchfab و رسانه های اجتماعی مجانی میباشد ، اشتراک گذاری به CGTrader و Shapeways 0.99 دلار ارزش دارااست (14.99 دلار برای سه ماه اشتراک نامحدود). حتی صادر نمودن پرونده OBJ یا این که STL مجانی وجود ندارد. در ازای ، شما بایستی یا این که برای هر اشتراک یک دلار پرداخت نمایید و یا این که اعتبار خویش را برای خرید آنلاک نمایید.
تجهیزات:
هزینه: فریمیوم
سیستم ادله: iOS (9.0 یا این که فراتر) ، Android (7.0 و فراتر)
امتیاز: 4.1 ستاره (اپل)
2.7 ستاره (Google Play) ★★☆☆
یوزرها غرض: طرفداران به چاپ سه بعدی ، مربیان STEM ، سازندگان محتوای AR / VR ، ویترین های کسب و کار الکترونیک

فناوری های چاپ سه بعدی

۲۰ بازديد
فناوری های چاپ سه بعدی
همگیِ فناوری های چاپ سه بعدی که پرینتر سه بعدی دندانسازی امروزه از پرینترهای سه بعدی به کارگیری می نمایند ، به آسانی توضیح داده گردیده‌است. در خصوص FDM، SLA، MSLA، DLP، SLS، DMLS، SLM، EBM، Material Jetting، DOD و Binder Jetting بیشتر بیاموزید.
فرایند چاپ سه بعدی: اکستروژن مواد
اکستروژن مواد یک روند چاپ سه بعدی میباشد که در آن بخشی از مواد جامد پلاستیکی از روش یک نازل گرم گردیده انتقال میابد و در زمان فرایند آن ذوب میشود. چاپگر مواد را روی یک سکوی ایجاد کرد در امتداد یک مسیر از پیش رقم خورده ، که در آن فن سرد گردیده و جامد می گردد ، تشکیل می‌دهد.
گونه های فناوری چاپ سه بعدی: سبک سازی رسوب Fused (FDM) ، که گهگاه به آن تشکیل‌شده Fabric Filament Fabrication (FFF) گفته می‌گردد
مواد: فن گرمانرم (PLA ، ABS ، PET ، PETG ، TPU)
اعتنا ابعادی: ± 0.5 (حد تحت ± 0.5 میلی متر)
کاربردهای متداول: محیط برقی؛ فرم و آزمایشات مطلوب؛ وسایل و امکانات الگوهای ریخته گری
نقاط قوت: شایسته ترین سطح ، رنگ بی نقص و یکسری ماده در دسترس میباشد
نقاط ضعف: آسیب پذیر ، برای قطعات مکانیکی استوار وجود ندارد. مخارج فراتر از SLA / DLP برای هدف ها بصری

چاپ سه بعدی مبلمان و صندلی

۱۶ بازديد
چاپ سه بعدی مبلمان و صندلی
بیشتر مبلمان و صندلی ها با چاپ سه بعدی پرینتر سه بعدی دندانسازی ساخت و ساز نمیشوند . بعضی از جذاب ترین مبلمان چاپی سه بعدی را درین نوشته‌ی‌علمی به وسیله پرینتر سه بعدی کشور‌ایران تری دی مشاهده کنید.
چاپ سه بعدی در صنعت های مختلفی بسط یافته میباشد و صنعت مبلمان نیز از این قاعده جدا نیست. آری ، مبلمان با به کارگیری از طریق های سنتی ایجاد انبوه می گردد ، ولی چاپ سه بعدی برای طراحانی که میخواهند ابداع را وارد بازار نمایند ، موثر میباشد.
با این وجود ، چاپ سه بعدی مطلوب ترین ابزار برای تشکیل داد و صنعت های مبلمان وجود ندارد . آنچه که چاپ سه بعدی ارائه می‌دهد ابزاری خوب برای ایجاد مبلمان با کیفیت عالی میباشد که اکثر وقت ها به وسیله طراحان دارای شهرت که میخواهند صورت ها و ایده های جدیدی را کشف نمایند ایجاد شده است. اینگونه مبلمان هایی ، همان گونه که میدانید ، در تعداد نسبتاً محصور ساخت می‌گردد و اکثر وقت ها دارنده هندسه های بغرنج ای میباشد که ایجاد آن با چاپ سه بعدی راحت خیس میباشد.
این اکثر زمان ها باعث به پباده سازی های خارق العاده ای میگردد که ساخت و ساز آن نسبتاً به صورت معمولی و سنتی غیرممکن میباشد. ما لیستی از دیدنی ترین مبلمان چاپی سه بعدی را که تا به امروز چشم ایم ، توده کرده ایم. قابل ذکر میباشد که اکثری از قطعات مبلمان اعتقاد نکردنی که در ذیل توضیح داده شد‌ه‌است ، در شکل وجود برای خرید ، بسیار گران‌قیمت میباشند.
1- Nagami’s Chair
ناگامی یک مارک پباده سازی اسپانیایی میباشد که ” آینده پباده سازی تولید ها را چک می نماید”. اولی تیم این مارک Brave New World دربرگیرنده چهار صندلی چاپی سه بعدی میباشد که به وسیله معماران و طراحان متعدد پباده سازی گردیده است. تمامی ی صندلی ها با استعمال از پرینترهای سه بعدی FDM ساخت‌و‌ساز گردیده اند و در هفته پباده سازی میلان در سال 2018 به جهانیان معرفی شدند. دو صندلی نخستین بیرون از تیم ، Bow و the Rise به وسیله پباده سازی به اسم ” زاها حدید ” پباده سازی گردیده اند که از دریا الهام گرفته گردیده اند.
هر دو صندلی با استعمال از (نوعی چاپ) PLA به طور سه بعدی پرینت شدند. در تصویر بالا ، صندلی Rise در سمت و سوی راست و کمان در سوی چپ آن ظواهر میگردد. الهام از پباده سازی معاش دریا به ویژه در Rise قابل مشاهده میباشد ، که خواسته از آن علامت دادن یک صخره مرجانی میباشد.
Bow و Rise بصورت بسیار محصور ساخت‌و‌ساز گردیده اند که جهت خرید و ایجاد کرد بایستی با سازندگان آن در امر باشید. Peeler ، صندلی سیاه در سمت و سوی چپ ، به وسیله طراح بومی در لندن ، ” دنیل وایدریج ” چاپ شد. این صندلی از سه قسمت تشکیل‌شده میباشد ، و قطعات آن بع صورت حدودا نامرئی از هم جداگانه میشود ، این طرح نیز یکی‌از خارق العاده ترین طرح برای یک صندلی و مبل میباشد.