معایب شاخص پرینترهای SLA

مزاياي پرينتر سه بعدي دندانسازي

معایب شاخص پرینترهای SLA

۳ بازديد

پرینتر سه آینده SLA
پرینتر سه آینده SLA یا این که Stereolithography یا این که استریولیتوگرافی یکی‌از ذیل گروه های پرینترهای سه آجل رزینی میباشد که روی هم رفته از رزین مایع حساس به فرابنفش منفعت می‌برد. این به‌این مفهوم پرینتر سه بعدی دندانسازی میباشد که قطعات ساخت گردیده با این تکنولوژی از محصول پلیمر میباشند. این پرینترها در کشور ایران نیز متداول می‌باشند.
در پرینترهای سه آجل SLA لیزری جهت هدایت پرتو لیزر و اصابت آن به رزین مایع حساس به فرا بنفش از سیستم هدایت نسخه برداری هد لیزر استعمال می‌گردد. از این رو توجه پرینت در پرینترهای سه آجل SLA لیرزی بستگی به چگونگی فکوس بیم لیرز و سیستم هدایت پرتو و اعتنا گالوانومترها مصرف شده در دستگاه داراست.

طرز فعالیت پرینتر سه آجل SLA به‌این شکل میباشد که با جنبش فروغ لیزر فرابنفش، در محیط رزین یک لایه دشوار می گردد، بعد از آن کاغذ ایجاد کرد بسته به نوع نحوه پرینت در دستگاه آیتم به کار گیری، به ترازو یک لایه باطن محیط ایجاد کرد فرو یا این که بالا می رود.

به طور کلی این نکته را بایستی مد حیث داشت این تکنولوژی صرفا با مواد پلیمری حساس به نور و روشنایی شغل می نماید.
با اینکه این تکنولوژی جزو او‌لین تکنولوژی های پرینت سه آجل رزینی در دنیا میباشد البته سرعت این پرینترها، بسیار تحت خیس از سرعت دیگر پرینترهای سه آینده رزینی میباشد. در واقع سرعت پرینترهای سه آتی SLA لیزری به طوری میباشد که هرچه تعداد سبک هایی که شما برای پرینت قرار داده اید زیادتر میگردد فرصت پرینت نیز زمان بر خیس شود.



معایب شاخص پرینترهای SLA از قرار تحت میباشد:

سرعت پرینتر سه آجل SLA لیزری ۱۰ تا ۲۰ موازی کمتر از پرینترهای سه آینده DLP و MSLA میباشد.
قدمت نادر منبع لیزر فرابنفش در پرینترهای سه آجل SLA لیزری حدود ۱۰ هزار ساعت میباشد که در مقابل قدمت پرینترهای DLP صنعتی ۴ موازی کمتر میباشد.
اعتنا پرینت نسبت به بها دستگاه های عرضه گردیده با این تکنولوژی به نسبت گران میباشد. چون توجه پرینت زیر و هزینه خرید بالا میباشد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.