آرشیو اسفند ماه 1400

مزاياي پرينتر سه بعدي دندانسازي

نکات طراحی برای ساخت قطعه به روش پرینت سه بعدی

۱۲ بازديد
پباده سازی سبک سه بعدی برای پرینت سه بعدی با پرینتر سه بعدی دندانسازی پباده سازی برای مصارف دیجیتالی متعدد میباشد. وقتی که مقصود از پباده سازی ، چاپ ۳ بعدی و وصال سبک به یک فیض فیزیکی میباشد می بایست نکاتی را رعایت کرد. درین نوشته ی علمی نکات پباده سازی در پرینت سه بعدی به طرز FDM را گزینه آنالیز قرار می‌دهیم.
با ما یاروهمدم باشید.
۱ – پباده سازی با نادر ترین معیار ساپورت
نکته اکثری مهمی که مایحتاج میباشد رعایت خواهد شد ، پیاده سازی روشی در پباده سازی میباشد که در آن معدود ترین معیار ساپورت به عمل رود. به دنبال توشه دیگر به توضیح ساپورت و نفش آن در پباده سازی می‌پردازیم.
ساختار ساپورت چه است؟
ساپورت، ساختاری موقتا در بنا پرینت شد‌ه‌است که به مراد نگه داشتن بخش هایی از سبک که تحت آن خالی و یا این که معلق میباشد ساخته می گردد. در شیوه پرینت سه بعدی مواد به طور لایه لایه بر روی هم قرار میگیرند بدین ترتیب ما یحتاج میباشد که تحت هر لایه ، لایه دیگری برای نگه داشتن وجود داشته باشد.
از ساپورت جهت خودداری از ریزش فیلامنت در زمان پرینت بخش های معلق سبک به کارگیری میشود. بعداز اتمام پرینت ، ساختار ساپورت از سبک مهم جداگانه میشود و فقط سبک پایانی باقی میماند.
نقش ساپورت در پرینت سه بعدی قطعه

مقایسه تولید به شیوه پرینت سه بعدی با قالب ریزی تزریقی

۹ بازديد
در حالتی‌که بخواهید محصولی از مال پلاستیک را به مرحله پرینتر سه بعدی دندانسازی ساخت انبوه برسانید نیاز به پوسته ریزی تزریقی دارید لازمه آن تکرار و استانداردسازی میباشد. درین طرز مال ساخت و ساز گردیده همگی استاندارد های ساخت و ساز را پیش خیس پشت راز نهاده میباشد و فراهم ساخت‌و‌ساز در تیراژ بالا میباشد.
سبک سازی سریع با پرینتر سه بعدی قابلیت و امکان انعطاف پذیر متعددی را به شما میدهد تا چرخه امتحان و اشتباه را با هزینه کمتری طی فرمائید. به ذکر دیگر به شما این زمان را میدهد که طرح نخستین خویش را برای مراتب بعدی با هزینه ذیل تری تصحیح نمایید.
اصلی وجود ندارد که طرح نخستین چه‌گونه میباشد یقینا محصولی که می‌خواهیم آن را به ساخت انبوه برسانیم نیاز به آنالیز چندین باره داراست تا نواقص آن کاملا آنالیز و رفع خواهد شد و فرآورده آخری به دست مصرف کننده رسد.

Characteristics of pistachio tree weevil pest

۱۴ بازديد
Characteristics of pistachio tree weevil pest
The adult insects of this pest, which are an pistachio shell important and harmful stage of this pest and feed strongly on the vegetative and reproductive buds that are opening, are seen as full gray insects in pistachio orchards from late March and early April, which is necessary in this Time to fight them with the right toxins.

REPLICATOR MINI

۱۳ بازديد
یک چاپگر سه بعدی کوچک پرینتر سه بعدی دندانسازی
با بضاعت های بسیار گرانقدر و هوشمند
رکورد دار جوایز پرینتر های سه بعدی
همدم با نازل هوشمند نسل پنجم پرینتر های میکربات
این نازل به راحتی و در کسری از ثانیه می‌تواند بده بستان خواهد شد و به جهت هوشمند بودن می‌تواند امکاناتی همانند
۱.جدا عملیات در شکل تک تک شدن فیلامنت
۲.جدا عملیات در شکل گیر کردن فیلامنت
۳.صادر کردن اشتباهات و داده ها به گوشی از روش وب
۴.ردوبدل خود کار و شل فیلامنت
۵.کالیبره کردن اتوماتیک دستگاه
۶٫و بخش اعظمی از تجهیزات دیگر را به شما می‌دهد.
یار با دوربین داخلی
که امکاناتی همانند
۱.تصویر برداری از پرینت و اشتراک گذاری آن‌ها
۲.عکس برداری از مثال پرینت گردیده
۳.در دست گرفتن دستگاه و پرینت از روش وای فای
و بخش اعظمی از تجهیزات دیگر را به شما می‌دهد.
در اختیار گرفتن بی نقص از روش تلفن همراه
Wi-Fi , USB stick , USB cable , Ethernet cable

معرفی نرم افزار Geomagic

۱۳ بازديد
GEOMAGIC : یکی مسائل اصلی در مهندسی، مهندسی معکوس پرینتر سه بعدی دندانسازی در سه بعدی سازی میباشد. با فراگیر شدن پباده سازی به امداد کامپیوتر (CAD)، مهندسی معکوس به یک طریق قابل قبول برای ساخت یک سبک سه بعدی از یک بخش فیزیکی مو جود برای به کار گیری در سبک سازی سه بعدی، ایجاد کرد به امداد کامپیوتر (CAM) و عملیات مهندسی به امداد کامپیوتر (CAE) تبدیل گردیده‌است.
پروسه مهندسی معکوس مشمول اندازه گیری یک جسم سه بعدی حقیقی وواقعی توسط دستگاه های متبوع و آن گاه تبدیل آن به یک سبک سه بعدی در برنامه میباشد.
مهندسی معکوس در سبک سازی سه بعدی به یاری کامپیوتر، تکنیک تبدیل ابر نقاط به یک سبک سه بعدی میباشد.
ابر نقاط گروه سه بعدی از نقاط در دور و اطراف میباشد که خصوصیات سطح های فرنگی یک جسم را ذکر می نماید. این نقاط از محاسبه دور و بر فرنگی جسم و گردآوری داده ها از صورت ظاهری آن به امداد اسکنرهای سه بعدی به دست میایند.
فناوری به فعالیت رفته در گردآوری ابر نقاط، در دو نوع تماسی و غیر تماسی میباشد. داده های اندازه گیری گردیده، معمولا به طور گروه ای از نقاط، اکران داده می گردند. در روند مهندسی معکوس، نخست به ازای هر سه نقطه از ابر نقاط، یک مش مثلثی ساخت و ساز می‌گردد. دسته مش های ساخت و ساز گردیده بر روی ابر نقاط، صورت اساسی سبک آخری را ارائه میدهد.

۴ روش مختلف پرداخت PLA

۱۳ بازديد
پرداخت قطعه سه بعدی با حلال:
برای پولیش کردن قطعات پرینتر سه بعدی باحلال میتوانید پرینتر سه بعدی دندانسازی تمام قطعه را به بازه زمانی یک تا دو ثانیه درون حلال فرمائید و خارج بیاورید . این شغل منجر میگردد یه خرده سطح شما خورده گردیده و صاف خواهد شد. شما می‌توانید این عمل را چنددفعه با مسافت وقتی یکسری دقیقه ای جاری ساختن دهید تا به کیفیت مناسب خویش برسید . تنها مراقب باشید که در صورتی‌که بعد ها شغل برای شما خیلی اصلی میباشد از این نحوه استعمال نکنید زیرا حتما یه خرده تغییر تحول بعد ها خواهید داشت ( دربین ۲۰۰ تا ۴۰۰ میکرون ) . در حالتی که می‌خواهید از این نحوه برای پرداخت قطعه قطعه ی پرینت سه بعدی گردیده ی خویش به کار گیری فرمائید و بعدها عمل برای شما اساسی میباشد بایستی درصدی قطعه را بزرگتر در حیث بگیرید تا بعد از پرداخت قطعه ی پرینتر سه بعدی به ایراد بر نخورید .
این طرز برای شغل های پرینت سه بعدی گردیده نازک و خیلی کوچک به هیچ وجه پیشنهاد نمیشود زیرا سبب ساز تابیدگی و انحنای قطعه گردیده و موجب می‌شود فرم کلی قطعه تغییر‌و تحول نماید . همینطور برای قطعات پرینت سه بعدی گردیده خیلی بغرنج نیز از این طریق به کارگیری نکنید زیرا ممکن میباشد باطن ایراد و فرج قطعه حلال باقیمانده و جراحت برساند .
برای پولیش کردن قطعات پرینتر سه بعدی که بعدها کوچکتری دارا‌هستند می اقتدار از گوش تمیز کن به کار گرفت . به کار گیری از گوش منزه کن و حلال برای هموار کردن مکان ساپورت ها هم سفارش میشود . در‌این شیوه تا تبخیر شدن بدون نقص حلال مواظب باشید دست به قطعه نزنید زیرا اثر انگشت شما روی آن خواهد ماند ضمن اینکه تا کم آب شدن بی نقص قطعه آن را در مکان آلوده و کثیف یا این که آکنده‌از گردو غبار قرار ندهید .
برای فیلامنت PLA از حلال کلروفوم صنعتی و برای ABS از استون خالص استعمال نمائید .

اسپری پولیش دوگانه شرکت XTC3D Smooth-On

۱۵ بازديد
یکی از دیگر از محصول ها که کمپانی Smooth-On آن پرینتر سه بعدی دندانسازی را ساخت می نماید(در بازار کشور ایران، شبیه آنرا موسوم به اسپری دو کاره می‌توانید بخرید). این جنس از دو مایع به کار گیری می نماید که یکی آنان کاتالیزور دیگری میباشد و ماده ای رزین مانند می سازد که می‌تواند توسط ی مداد گیسو بر روی پرینت سه بعدی کشیده خواهد شد. این پوشش خویش به خویش هیچ اثری از مداد گیسو بر روی جسم به جا نمی گذارد.
این موسسه ادعا دارد که کالا آن‌ها ابدا سبب ساز ذوب شدن پلاستیک نمی‌شود اما ادغام رزین برای ساخته شدن نیاز به گرما داراست و سود این که ماده ای هموار و دشوار به دست می‌آید که هم می‌تواند برای پرینت سه بعدی استعمال شود و هم می شود به تیتر پوشش پایانی از آن استفاده کرد.

چه فاکتورهایی در نازل مهم هستند ؟

۱۵ بازديد
دو فاکتور اصلی در نازل های پرینتر سه بعدی دندانسازی پرینتر سه بعدی : قطر + متاع
نازل ها در ۶ کالا متفاوت با قطرهای متعدد وجود دارا هستند که بسته به نوع فعالیت آیتم به کار گیری قرار میگیرند.
گونه های مجموعه بندی نازل پرینتر سه بعدی بر طبق مال آن‌ها
نازل های پرینتر سه بعدی از موادهای مختلفی ساخته میگردند البته دقت فرمایید که مسلما می بایست از نوعی فلز باشند، در برخی از فیلامنتها از الیافهایی استعمال می‌گردد که در دراز بازه سبب خوردگی و از فی مابین رفتن نازل می گردد.
E3D از برنج ایجاد شده است، که از طیف وسیعی از فیلامنتها پشتیبانی می نماید.البته همگی چی به برنج خاتمه نمی گیرد.
فولاد ضد زنگ:
یک گام فراتر از برنج،این نازلها ، ارتفاع قدمت بالایی برای چاپ فیلامنت های ساینده دارا هستند.
فولاد طاقت فرسا:
درصورتی که شما نیاز به چاپ فیلامنت های ساینده ندارید مانند NylonX یا این که ColorFabb bronzeFil ما این نازل را توصیه می‌کنیم.
مواد تخصصی:
مواد دیگری مانند تنگستن و یاقوت برای تشکیل داد نازلهایی که نیاز به پایداری و ضد سایش بودن را دارا‌هستند گزینه به کارگیری قرار میگیرند،این مواد منحصرا برای چاپ مواد ساینده می باشند و برای چاپ فیلامنت بی آلایش کاربرد ندارند.

اکسترودر چیست ؟

۱۵ بازديد
قسمت Cold End اکسترودر
همانگونه که از اسم آن پیداست، Cold End پرینتر سه بعدی دندانسازی سرد میباشد. Cold End به نصیب بالایی اکسترودر پرینتر سه بعدی اشاره دارااست که تغذیه فیلامنت از آن شیوه شکل میگیرد و بعد به سمت Hot End تکان می نماید تا بر روی بستر چاپ ذوب و اکسترود خواهد شد.
این که شرایط Cold End در پرینتر سه بعدی شما کجا قرار گرفته میباشد به‌این مربوط می‌گردد که اکسترودر چاپگر سه بعدی شما یا این که Direct Drive میباشد و یا این که Bowden
درین قسمت خبری از حرارت دادن به فیلامنت وجود ندارد. Cold End دربرگیرنده موتور و دنده های اکسترودر میباشد که معمولا یا این که در کادر پرینتر و یا این که روی Print Head نصب می‌گردد که‌این به سبک اکسترودر بستگی دارااست.
لوله ای نازک با اسم PTFE ، فیلامنت را به طور سرازیر به سمت Hot End هدایت می نماید.
وجود لوله ها برای اکسترودر پرینترهای سه بعدی Bowden ضروری میباشد و بایستی به هر دو راز وصل باشد تا فیلامنت را هدایت کرده و فشار کافی را برای تغذیه آن به درون Hot End مهیا آورد.

پنل تنظیمات و آموزش نرم افزار کیورا (Cura)

۱۴ بازديد
احتمالا مهم‌ترین نصیب ورقه مهم Cura، پرینتر سه بعدی دندانسازی پنل پیکربندی در سوی راست تصویر میباشد.

درین نصیب شما بایستی پیکربندی درست را گزینش کرده تا کیفیت چاپ خویش را ضمانت نمایید.


پنل پیکربندی Cura به دو نصیب تقسیم می‌گردد، نصیب بالایی Printer Setting و نصیب بعدی Printer Setup خوانده میگردند.


Printer Setting
این قسمت به ما اذن می هد تا پرینتر و مواد مطلوب را تعیین کنیم.

Printer: این به عبارتی پرینتری میباشد که شما در طی نصب نرم افزار تعیین کردید. در‌صورتی‌که شما بیش تر از یک پرینتر دارید، می‌توانید از اینجا تهیه و تنظیم فرمائید و از منویی که وجود داراست آیتم ی متبوع را گزینش فرمایید.

Material: تعیین سریع موادی که پرینتر شما با آن عمل می نماید. این آیتم برای دستگاه هایی که متصل می‌باشند وجود دارااست و در غیر این شکل، نشانه داده نخوهند شد.

در Print Setup دو مورد وجود داراست: Recommended (سفارش گردیده) و Custom (سفارشی)

Recommended: درباره‌ی با فراگیری برنامه کیورا (Cura)، این آیتم وقتی که شما پیکربندی مهم پرینتر را در نرم‌افزار وارد کردید، احتساب می گردد.

این مورد برای وقتی که شما نو استارت به فعالیت نموده اید و یا این که فقط می‌خواهید رابطه در میان دستگاه و برنامه را تحلیل فرمایید، مطلوب میباشد.

آیتم های زیرمجموعه Recommended محصور میباشد ولی شما میتوانید تخت گاز Quality، Infill، Plate adhesion و Support General را گزینش فرمائید.

Custom: اینجاست که موضوع دیدنی میشود و شما میتوانید پیکربندی را از کیفیت گرفته تا سرعت تعیین فرمائید.

بدین قسمت و آیتم های مو جود بعد از قسمت recommended،‌ خوا هیم پرداخت.