آرشیو فروردین ماه 1401

مزاياي پرينتر سه بعدي دندانسازي

کاربرد پرینت سه بعدی فلزی در صنایع فلزی

۹ بازديد
یک دسته کارشناس در صنعت مکانیک، به ویژه پرینتر دندانسازی در ایجاد کرد ماشین آلات صنعت های غذایی به اسم Swiss Bühler در سال ۲۰۱۸ با یک کمپانی تولید کننده ماشین آلات دانمارکی به اسم Haas-Meincke که گونه های کیک و کلوچه را ساخت می نماید، همیاری کرد. بعضا از ماشین‌ آلات این مجموعه مجهز به نازل ‌های فلزی پرینت سه آتی گردیده می‌باشند که آزادی بیشتری از حیث پباده سازی، عدم وضوح و انعطاف‌پذیری را ارائه میدهند. این نازل ها از فرآورده فلزات سازگار با مواد غذایی و با به کار گیری از چهار دستگاه پرینتر سه آجل فلزی به وسیله موسسه فناوری دانمارک تشکیل‌شده اند. امروزه دانمارک در پروژه های خویش پا را بالاتر گذارده و از فناوری پرینت سه آینده فلزی برای ایجاد قطعات آخری به کار گیری می نماید.

توسعه سنسور گاز با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

۱۱ بازديد
حسگرهای چاپ سه آینده گردیده به صورت بالقوه جایگزینی پرینتر سه بعدی دندانسازی با اقتدار معدود، هزینه زیر و آلرژی بالا برای ابزار های فعلی ارائه میدهند. یک از اساتید دانشگاه ترینیتی و AMBERبه اسم Larisa Florea در اینباره توضیح اعطا کرد: “ما بیشتر قدمت خویش را در منزل، اتومبیل یا این که دور و بر عمل میگذرانیم. سبک ‌ها آرم میدهند که غلظت آلاینده‌ ها می توانند فی مابین ۵ تا ۱۰۰ موازی غلظت مو جود در سوا گوشه و کنار باشد. این آلاینده ‌ها می توانند پایین تأثیر هوای دور و بر، حضور مواد شیمیایی، عطرها، چگونگی طعام و شغل‌های انسانی قرار گیرند و تأثیر عمیقی بر سالم ما داشته باشند”.
به همین ادله میباشد که سنسورها میتوانند به صورت بالقوه در تندرست و تندرستی بشر کاربرد پیدا نمایند. همان طور که تا قبل از این بیان شد، این نحوه شبیه طریق تغییر‌و تحول رنگ لبریز طاووس هنگام خم کردن و تکان پرهایش میباشد. اکثری از موجودات (یا این که گیاهان) در طبیعت برای رنگ خویش به رنگدانه های رنگی متعلق می باشند. با این درحال حاضر، حیواناتی مانند طاووس یا این که سیرتکامل ‌های خاصی از پروانه ‌ها، با تغییر تحول هندسه سطح پوشش ‌هایشان، رنگ را از حیث فیزیکی تغییر‌و تحول می دهند که منجر میگردد نوروفروغ در حین موج‌ های گوناگون رفلکس یا این که شکسته گردد. این دانشمندان طیف های عبور فروغ و روشنایی را اندازه گیری و این قضیه را پذیرش کرده اند.
Colm Delaney، مولف اساسی این نوشته‌ی علمی ذکر کرد: “بیشتراز ۳۰۰ سال پیش، Robert Hooke برای نخسین بار رنگ های پرطراوت روی بال و پر طاووس را آیتم تحقیق قرار بخشید. قرن ‌ها بعد از آن پژوهشگران دریافتند که‌این رنگ‌ها ناشی از رنگدانه‌ ها نیستند، بلکه در تاثیر برهمکنش فروغ و روشنایی با اجسام ریزی روی لبریز که اندازه آن ها تنها چندین میلیونیم متر میباشد تولید می گردند.“
او به‌دنبال ادامه داد: “ما این طرح بیولوژیکی را برای ساختن مواد بسیار مهیج گزینش کرده ایم. ما با به کار گیری از تکنیکی به اسم پرینت سه آتی بدون واسطه لیزری (DLW) بدین دستور دست یافتیم، که برای ما قابلیت متمرکز ساختن لیزر روی یک نقطه بسیار خرد را آماده می نماید و آن‌گاه از آن برای تولید ساختارهای سه آجل از پلیمرهای نرمی که در آزمایشگاه بسط می‌دهیم استعمال می کنیم..”

توسعه جوهر پرینت سه بعدی میکروبی برای چاپ مواد زنده

۱۳ بازديد
امروزه ما شاهد رویش هم افزایی میان زیست شناسی و مهندسی پرینتر سه بعدی دندانسازی مواد هستیم و فناوری پرینت سه آجل نیز تحت عنوان یک ابزار کلیدی وارد بازی میشود. از جمله، تا قبل از این دانشکده کلرادو یک ماده پرینت سه ‌آتی با امکان تاسی بافت‌های بیولوژیکی غامض را با توفیق گسترش بخشید. همینطور گروهی از پژوهشگران یک جوهر پرینت سه آینده با به کار گیری از نوعی جلبک دریایی به اسم اولوان توسعه و گسترش داده اند که معتقدند سبب ساز بهبود جراحت می‌شود. این توشه، پژوهشگران کالج هاروارد جوهرهای پرینت سه آتی میکروبی قابل طراحی برنامه را از نانوالیاف پروتئینی اصلاح گردیده ژنتیکی ساخت‌و‌ساز کرده اند.

پرینت سه بعدی قطعات مسی با استفاده از یک پودر مس جدید

۱۳ بازديد
Infinite Flex هنوز درمورد اینکه چه‌طور این ماده را با توفیق پرینتر سه بعدی دندانسازی چاپ نموده است توضیحی منتشر نکرده میباشد. با این درحال حاضر، به لحاظ میرسد آن‌ها آلیاژی پیشرفت داده اند که قابلیت و امکان منعکس شدن مس را کاهش می دهد. با این حالا، برای نگهداری خاصیت پرینت مس، آن‌ها بایستی مقدار متعددی از هدایت حرارتی ماده را محافظت نمایند. احتمالاً Infinite Flex برای غلبه بر نقص‌ هدایت حرارتی، پارامترهای پرینت سه آجل فلزی را با تمرکز تهیه و تنظیم نموده است تا نشت حرارتی را به دست‌کم برساند. با کاهش انرژی به دستکم معیار با غرض استحصال به همجوشی پودر، ممکن میباشد استعمال از این پودر مس نسبت به پرینت سه آینده بقیه فلزات بیشتر ارتفاع بکشد.
با این هم اکنون، قابلیت و امکان پرینت سه آتی قطعات مسی می‌تواند بسیار با ارزش باشد. تقاضای قابل توجهی برای قطعات مسی بسیار بغرنج که بتوانند گرما را بطور مؤثرتر جابجایی دهند یا این که سیگنال های الکتریکی را ضبط نمایند وجود داراست. این در حالی میباشد که منش های یه خرده برای ایجاد کرد این قطعات در دسترس است. این ماده پرینت سه آتی تازه با برطرف کردن معضل پرینت سه آینده مس میتواند در صنعت های متعدد آیتم استعمال قرار گیرد.

شبکه های انتقال انرژی پایدارتر با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی

۱۰ بازديد
Henry Unterreiner، یکی‌از بنیانگذاران پرینتر سه بعدی دندانسازی کمپانی  Hyperion Roboticsدر اینباره توضیح اعطا کرد: “این محور [پرینت سه آتی گردیده] بسیار خاص میباشد و در مقایسه با شالوده های سنتی که معمولاً در زیرساخت های صنعت انرژی یافت میگردد، ۷۵٪ در مواد اول آن صرفه جویی گردیده است”. این گروه ها با اجرا یک سری تست به‌این فیض رسیدند که برای پیشرفت این ساختار با مقاومت یکسان، فقط  به ۲۵ درصد بتن موردنیاز برای پیشرفت این ساختار با به کار گیری از فرآیندهای ساده نیاز میباشد. روشHyperion Robotics  از بتن دارای سلاح با کربن معدود به کارگیری می نماید. خالق از موادی مانند خاکستر، ضایعات معدن و آشغال های تخریب استعمال می نماید که نشر گاز دی اکسید کربن و هزینه ها را تا ۹۰ درصد کاهش میدهد.

پرینت سه بعدی کلیسا در کالیفرنیا

۱۰ بازديد
در حالی که به دیدن منزل ها، پل ها یا این که پرینتر سه بعدی دندانسازی حتی مغازه های پیشرفته با به کار گیری از تکنولوژی پرینتر سه آجل عادت کرده ایم، هنوز هیچ ساختمان مذهبی با به کار گیری از فناوری ایجاد کرد صعودی پباده سازی نشده میباشد. اگرچه کلیه چیز در درحال حاضر تغییر‌و تحول میباشد، چون طبق واپسین خبر‌ها یک کلیسا در کالیفرنیا به زودی پرینت سه آینده شود. کلیسایLake California Community  برای ایجاد کرد یک کلیسا با کمپانی آمریکاییDon Ajamian Construction و کمپانی پرینت سه آجل Emergent 3D تفاهم نامه بسته میباشد.

ساخت قطعات خودرو لوتوس با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

۱۲ بازديد
نرم افزار تلویزیونی Radford Returns روایت ایجاد اسکنر سه بعدی خودرو با به کارگیری از فناوری در قرن بیست و یکم را ماجرا می‌نماید. این برنامهAnstead و Buttonو همینطور ایجاد کرد خودروی سوپراسپرت لوتوس سبک ۲-۶۲ و به کار گیری عظیم آن‌ها از فناوری چاپگر سه آتی را به طور مستند علامت میدهد. بینندگان فرآیند پباده سازی، مثال‌ سازی، ابزارسازی و در غایت ایجاد قطعات آخری با به کار گیری از فناوری ‌های پرینتر سه آتی FDM، PolyJet و استریولیتوگرافی را مشاهده می نمایند. در‌این پروژه بیش تر از ۵۰۰ قطعه با استعمال از فناوری پرینت سه آجل تشکیل شده اند.
تشکیل داد قطعات خودرو لوتوس با استعمال از تکنولوژی پرینت سه آجل
Ant Anstead در اینباره توضیح اعطا کرد: «فناوری پرینت سه آتی برای ما آزادی در پباده سازی و توانگری ایجاد کرد سهل قطعات سفارشی ‌سازی ‌گردیده و منحصربه‌فرد به ‌شخص برای این دو خودروی مثال را آماده کرد”. برای ساخت و ساز دو خودروی مثال، قطعات در استودیوRadford ، کمپانی پباده سازی و مهندسیAria Group ، و یک کمپانی پرینت سه آجل ساخته شدند. گروه Radford پرینت ‌های سه آتی خویش را در پنج جای جهانی با استعمال از تجهیزاتی متشکل از ۲۰ چاپگر سه آینده، نرم افزار‌ریزی و ردیابی کرد.

طرز کار پرینت سه بعدی LOM

۷ بازديد
در تکنیک Laminated Object Manufacturing ، صفحه پرینتر سه بعدی دندانسازی از رول تغذیه گشوده گردیده و بوسیله یک غلتک حرارتی به لایه پیشین اضافه می‌گردد.
غلتک حرارتی، روکش پلاستیکی که در سمت پایینی برگه جای دارد را ذوب می نماید و از این نحوه قابلیت و امکان چسبندگی را ساخت‌و‌ساز میکند.
هیبت و صورت دادن از روش یک سیستم نوری در نصیب بالایی و در مبنا های X و Y ایفا می‌گردد.
این مراحل گاهی سبب ساز ساخت و ساز مقدار قابل توجهی دود و پاره ای حریق می‌شود (در مدلهای گران قدر صنعتی)! به همین عامل یک دودکش یا این که یک سیستم تصفیه ذغالی مورد نیاز میباشد و نیز محیط ایجاد کرد می بایست مهر و موم باشد.
پرتو لیزر کانتورهای محیطی متناظر با هر مدت را روی ورق برش می زند.
نواحی بیرون کانتورها به وسیله لیزر هاشور زده‌گردیده و به تکه‌های مربعی کوچکی برش داده می گردند تا مستقل کردن آن ها از قطعه در نقطه پایان عمل معمولی‌خیس خواهد شد.
غلتک حرارتی با انجام فشار و حرارت، لایه برش داده‌گردیده را به لایه‌های گذشته می‌چسباند (مواد صفحه‌ای معمولاً دارنده یک پوشش چسبی می باشند).
پلتفرم به‌اندازه ضخامت یک‌لایه تحت می‌رود و با روزگار غلتک عده کننده، خلال عده شدن اضافات لایه پیشین، برگه لایه تازه روی میز دستگاه فراهم میگردد.
فرایند بالا تا برش و اتصال واپسین لایه به بلوک قطعه ادامه مییابد. کالا این عملیات بلوکی میباشد دربرگیرنده قطعه و مواد مازاد که قطعه را در برگرفته‌اند. چهت نیل به قطعه، بایستی این مواد مازاد که در حین عملیات به مربع‌های خرد برش داده‌گردیده‌اند، از قطعه غیر وابسته خواهد شد. قطعه نتایج با یک ماده آب‌بندی پوشش داده میگردد تا در مقابل رطوبت حفظ خواهد شد.

نقش ساپورت در پرینت سه بعدی قطعه

۱۰ بازديد
در حالتی که چه ساختار ساپورت در بخش اعظمی از مواقع پرینتر سه بعدی دندانسازی ضروری میباشد البته فواید بخش اعظمی نیز در پباده سازی سبک سه بعدی به شکلی که به ساپورت کمتری نیاز داشته باشد وجود داراست. درپی در ارتباط فواید استعمال نادر خیس از ساپورت بیشتر توضیح می‌دهیم.
۱ – صرفه جویی در وقت و هزینه
پباده سازی هایی که به ساپورت متعددی نیاز دارا‌هستند مستلزم به کار گیری بیشتر از ماده می باشند این مواد صرفا نقش صورت دهی به ساپورت ها را دارا‌هستند و بعداز جداسازی هیچ استعمال ای از آن نمی اقتدار کرد و بایستی به دور ریخته شوند.
به کار گیری از ساپورت ها فرصت اجرا پرینت را ارتقاء میدهند. در بعضا موردها، ساختار های ساپورت نوبت چاپ سه بعدی را تا دو برابر ارتقاء میدهند ( زمینه اشاره گردیده با بها پرینت سه بعدی ارتباط بدون واسطه داراست )
علاوه بر این برای مستقل سازی این ساپورت ها مایحتاج میباشد مجال صرف گردد که گشوده هم موجب وقت گیر شدن اتمام پروژه شود.
۲ – کاهش غلط در مراحل پرینت سه بعدی:
ارتقا ساپورت ها پرینت سه بعدی سبک را دشوار و غامض می نمایند که‌این فرمان به نوبه ی خویش باعث ارتقاء احتمال غلط و ناکامی فرآیند چاپ سه بعدی می‌شود.
هر چه نادر خیس از سبک های توخالی که مستلزم قرار دادن ساپورت میباشد معدود خیس مصرف شود ، لزوم به کارگیری از ساپورت نیز معدود خیس شود.
۳ – صافی سطح فراتر
بعداز مستقل کردن ساپورت ها از سبک مهم، بسته به کالا و تراکم ساپورت و معیار قربت آن با قطعه مهم سطح نسبتا ناصافی به جا می‌ماند که در بعضی موردها این سطح زبر و نا هموار جلوه ی سبک پرینت گردیده را نا خوشگل می نماید و مایحتاج میباشد از عملیاتی پرداخت همانند سمباده زدن و صیغلی کردن میباشد.
این عملیات فرصت قابل توجهی را به خویش تخصیص می‌دهد و ممکن میباشد گشوده هم فیض مطلوبی را به همپا نداشته باشد.