آرشیو خرداد ماه 1401

مزاياي پرينتر سه بعدي دندانسازي

انواع داروهای پرینت سه بعدی شده شرکت Triastek

۴ بازديد
تخصص Triastek مشتمل بر سه حوزه فرآورده میباشد. پرینتر سه بعدی دندانسازی اولی گزینه “داروهای پرفروش” میباشد که مشتمل بر داروهای همگانی و محبوبی می‌شود که برای معالجه بیماری های شایع گزینه به کارگیری قرار میگیرند. داروهایی مانند انسولین برای بیماران دیابتی یا این که لیپیتور برای کلسترول بالا در‌این دسته قرار میگیرند. برای اینکه یک دارو در گروه “داروی پرفروش” طبقه بندی گردد می بایست بیش تر از یک میلیارد دلار برای کمپانی آفریننده درآمد داشته باشد. آیتم دوم “داروهای نادر کاربرد” هستند که سودآور نیستند مگر اینکه به جهت تقاضای نادر از طرف دولت مدد مالی شوند. مثالی از این داروها Anthrasil میباشد که برای معالجه سیاه جراحت استنشاقی به عمل می رود. تأثیر بی نقص تکنولوژی پرینت سه آجل در صنعت داروسازی هنوز به حقیقت تبدیل نشده میباشد. تکنولوژی پرینت سه آجل با آماده آوردن قابلیت و امکان فردی سازی دیجیتالی و سئو ایجاد، پتانسیل کاهش چشمگیر هزینه این داروها را داراست.
واپسین تیم داروهایی که کمپانی Triastek در ساخت‌و‌ساز آن حرفه ای است، سیستم های دارورسانی میباشد. به لطف فناوری های پرینت سه آجل، قابلیت ساخت سیستم های جابجایی دارو با معماری بغرنج به وجود آمده میباشد. Triastek از پرینترهای سه آتی FDM که بوسیله خویش کمپانی پیاده سازی و تاسیس شده است استعمال می نماید. این چاپگر ها به خواسته ساخت سبک های بغرنج دوز دارویی، به یکسری هد پرینت مجهز گردیده اند. معماری مخصوص دوز قرص با به کار گیری از یک یا این که چندین محیط که عملکردهای مختلفی را ارائه میدهند تشکیل میگردد. محیط های پرینت سه آینده گردیده می‌توانند برای هدف ها متعدد مانند تعدیل در رهاسازی اجزای فعال در زمانهای خاص یا این که از پیش رقم خورده، شرایط ها و نرخ ها سازگار شوند. مخلوط خصوصیت های گوناگون رهاسازی با استعمال از فناوری پرینت سه آینده، قابلیت ساخت‌و‌ساز داروهای فردی سازی گردیده و منحصربه‌فرد را آماده می نماید.
کمپانی Triastek در اکنون تصویب هیبت یک داروی تازه تحقیقاتی در FDA برای اولی کالا خویش است. این جنس دارویی جهت معالجه رماتیسم مفصلی میباشد. این موسسه با اعتنا به ابهام تبعیت از تولیدها استعمال از سیستم های دارورسانی، بیشتراز صد درخواست تصویب ابتکار در سراسر عالم برای فناوری پرینت سه آتی خویش تصویب نموده است و در شرف تبدیل شدن به یکی‌از بازیگران مهم در صنعت داروسازی میباشد.

استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی در صنعت خودروسازی

۵ بازديد
آیا تا به حالا تشکیل داد قطعات خودرو و تمام اجزای آن با به کارگیری از یک چاپگر سه آجل پرینتر سه بعدی دندانسازی را تصور نموده اید؟ سازندگان STRATI این رویاها را به حقیقت تبدیل کرده اند.
خودوری پرینت سه آتی گردیده STRATI
اول خودروی پرینت سه آینده گردیده بوسیله مدیرعامل Local Motors به ​​تیتر یک خودروی الکتریکی دو نفره خرد برقی معرفی شد. عنایت حقیقی و واقعی استعمال از تکنولوژی پرینت سه آتی در صنعت خودروسازی، در هزینه بسیار زیر فناوری و مواد قابل بازیافت آیتم به کارگیری مانند پلاستیک تقویت گردیده با الیاف کربن نمایان میگردد. پرینت سه آتی آحاد این خودرو تنها ۴۴ ساعت ارتفاع میکشد و هیچ ماده زائدی بر مکان نمی گذارد.
به کارگیری از تکنولوژی پرینت سه آینده در صنعت خودروسازی
بعضا از موسسه ها خودروسازی مانند Ford، Volvo و BMW از فناوری پرینت سه آینده برای مثال سازی سریع، ایجاد کرد قطعات آزمایشی و ساخت‌و‌ساز پوسته ها و اسباب ساخت و ساز استعمال می نمایند. اینک مرسدس بنز در به کار گیری از فناوری های پرینت سه آجل میان دیگر ساخت‌و‌ساز کنندگان کامیون پیشگام میباشد و سالانه بیش تر از ۱۰۰۰۰۰ مثال نخستین چاپ می نماید. این مجموعه همینطور قطعات یدکی اختصاصی به شخصی را در مشت مشتریان خویش قرار می‌دهد. قطعاتی که بصورت آنلاین در دسترس می باشند دربرگیرنده روکش های پلاستیکی با کیفیت خوب، اسپیسرها، شبکه های هوا و کابل، گیره ها و المان های در اختیار گرفتن هستند.

بهینه سازی توپولوژی برای پرینت سه بعدی

۵ بازديد
تکنولوژی پرینتر سه آجل برخلاف تکنیک های سنتی ماشینکاری، قابلیت ایجاد قطعات پرینتر سه بعدی دندانسازی با هندسه های بغرنج ای را مهیا می نماید که وزن مجموع را می اقتدار با به کارگیری از یک نحوه عددی به اسم سئو توپولوژی با صرفه کرد. این طرز همینطور مقاومت مکانیکی قطعه درست شده را به حداکثر می‌رساند. seo توپولوژی بخشی از پیاده سازی عددی میباشد که با استعمال از فرمول های ریاضی، قابلیت و امکان یافتن توزیع با صرفه مواد را در یک وسعت مشخص آماده می سازد.
seo توپولوژی چیست و در پرینت سه آجل چه‌طور شغل می نماید؟
در واقع seo توپولوژی مشتمل بر حذف مواد در نواحی که ذیل تنش قرار ندارند با استعمال از اپ منحصر به فرد میباشد. به عنوان مثال شناخته گردیده ترین راه‌حل ها می اقتدار بهAnsys Discovery ، Tosca از Dassault Systèmes ،Within Labs ازAutodesk ،Inspire ازSolidThinking ، Netfabb و Simfts Additive اشاره نمود.
فرایندهای متداول پیاده سازی عددی مشتمل بر اجرا توشه بر روی قطعه ساخت‌و‌ساز گردیده و چک نواحی ضعیف آن میباشد. بعد از آن مهندسان می بایست طرح را تا وقتی که قطعه قید های مکانیکی مشخص و معلوم را برآورده سازد تغییر‌و تحول دهند. ولی منطق سئو توپولوژی گوناگون میباشد. در بنا شده در سئو توپولوژی، بارهای مکانیکی علامت دهنده داده های ورودی می‌باشند که به نرم‌افزار اذن می‌دهند هندسه جدیدی برای قطعه ارائه دهد. به این ترتیب فرآیند تکرار کمتری در پیاده سازی قطعه ایفا می گردد که خویش سبب کاهش شایان توجه پروسه پیاده سازی و فرصت ایجاد تا عرضه در بازار میگردد.

پرینت سه بعدی در پزشکی

۶ بازديد
پرینت سه آجل توسعه های متعددی در حوزه پزشکی پدید آورده میباشد. پرینتر سه بعدی دندانسازی امروزه ارائه نگهداری های بهداشتی سفارشی با به کار گیری از تکنولوژی پرینت سه آجل قابلیت پذیر میباشد.
همانگونه که انتظار می رود پرینت سه آجل در پزشکی قابلیت سفارشی سازی، مثال سازی اول، تشکیل داد ابزار پزشکی و جاری ساختن پژوهش ها را آماده نموده است. خلاف انتظار، کاربرد های فناوری پرینت سه آینده در پزشکی بسیار کلان میباشد و دربرگیرنده موردها پایین میباشد:
مهیا سازی جراحی
پروتزها
دندانپزشکی
پرینت سه آجل بافت ها و اندام ها
داروسازی
ایجاد کرد ابزار و دستگاه های پزشکی
در‌این نوشته‌ی‌علمی ، ما نگاهی عمیق به کیفیت سود مندی و گسترش این حوزه های دانش پزشکی از پرینت سه آتی خوا‌هیم انداخت.
پرینت سه آینده و مهیا سازی جراحی
پرینت سه آتی و فراهم سازی جراحی
یکی‌از خط مش هایی که پرینت سه آتی از روش آن انقلابی در پزشکی به وجود آورده میباشد، مهیا سازی جراحی میباشد. در‌این خط مش از تکنولوژی پرینت سه آجل برای تشکیل داد اندام های خاص مریض به کارگیری می‌گردد که جهت تمرین و مهیا سازی قبل از اعمال عملیات غامض جراحی حقیقی و واقعی آیتم استعمال قرار می‌گیرند. این تست ها در مقایسه با به کارگیری از اشعهX ، سی تی کپی و MRI بسیار عالی و دقیقتر فعالیت می نمایند. در غایت، این نحوه فرایندهای امتحان را سرعت بخشیده و جراحت های احتمالی مریض را به دست کم میرساند. مراحل هایی مانند ترمیم ردیف فقرات، اعمال کار هنگام به دنیاآمدن، لینک قلب و اعضای تن، کپی و ترمیم شکستگی ها و شکاف ها جزو این تیم محسوب می گردند. ایجاد کرد اندام شبیه برای لینک به بررسی سازش اندام ها نیز یاری می نماید.

انواع ظروف سفالی پرینت سه بعدی شده مجموعه The Clay Pantry

۶ بازديد
اکنون تیم The Clay Pantry مشمول ۳ قطعه به اسم های Tempered Box، Fruit Shelf و Root Stool میباشد. پرینتر سه بعدی دندانسازی طرح Root Stool برای صیفی جات ریشه ای پیاده سازی شد‌ه‌است که به محیط ای کم آب و بدون نور نیاز دارا هستند. منابع محصور ناشی از قرنطینه بازدارنده ساخت و ساز مثال های اول بوسیله Randebrock نشد. همگی این قطعات با به کار گیری از یک چاپگر سه آینده رومیزی تشکیل‌شده اند.
اشکال ظروف سفالی پرینت سه آتی گردیده دسته The Clay Pantry
با اینکه ظروف سفالی پرینت سه آینده گردیده ممکن میباشد یک شبه نقص‌ جهانی پسماند خوراک را حل نکنند ولی این تولید ها یک قدم اصلی در جهت الهام بخشیدن به اشخاص بیشتر برای تجدید حیث در مدل معاش و ساخت‌و‌ساز علت برای به کار گیری از شی ءها استوار می‌باشند. با گروه Clay Pantry توشه دیگر مشاهده کردیم که چه‌گونه فناوری های چاپ سه آجل قابلیت و امکان گسترش سهل و آسان محصولاتی را برای بهبود چگونگی معاش آماده میسازند.

ساخت کلیسا در کالیفرنیا با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

۵ بازديد
Jim Laxson، کشیش کلیسایLake California Community پرینتر سه بعدی دندانسازی در توضیح دلایل این مبادرت توضیح اعطا کرد: “ما ۲۰ سال میباشد که در سعی برای ساختن یک کلیسا بوده ‌ایم و اینک با فناوری پرینت سه آینده قادر خواهیم بود آن را اقتصادی خیس بسازیم”.Don Ajamian این نظر را دارد که مزایای پرینت سه آینده صرفا در کاهش مخارج ساخت خلاصه نمی‌شود. در واقع، دیوارهای داخلی پرینت سه آجل گردیده برای ارائه آکوستیک با هدایت امواج صوتی به صورت بی واسطه به استفاده کننده پیاده سازی گردیده اند. به گفتهDon Ajamian ، کشیش برای خطاب تمام حضار نیازی به میکروفون نخواهد داشت که یک مزیت تبارک به حساب آورده می شود.
تشکیل داد کلیسا در کالیفرنیا با به کارگیری از تکنولوژی پرینت سه آینده
خرید پرینتر سه آجل
مزایای استعمال از تکنولوژی پرینت سه آتی در توسعه و گسترش کلیسا همان گونه که قبلا بیان شد، عامل گران قدر تعیین طریق پرینت سه آتی به وسیله Lake California Community، به دست کم رساندن مخارج ساخت‌و‌ساز بود و می قدرت اذعان کرد که‌این تعیین مطلقا سود خواهد اعطا کرد. گروه های تشکیل داد توضیح داده اند که حدود ۱۰ درصد در هزینه ها، به ویژه مخارج مصالح ساختمانی آیتم به کار گیری، صرفه جویی کرده اند. این دو کمپانی برای پرینت کلیسا از طریق های چاپ سه آینده شرکتCOBOD استعمال کرده اند، که اکثر وقت ها در پروژه های پرینت سه آینده بنا با فرمت تعالی گزینه به کارگیری قرار می‌گیرند.

پرینت سه بعدی موتور موشک

۵ بازديد
ناسا فراهم میباشد تا تحت عنوان بخشی از مأموریت اکتشاف فضایی Artemis،  پرینتر سه بعدی دندانسازی انسانها را آغاز به ماه و بعد به مریخ بفرستد. تاکسی فضایی آمریکایی تصمیم گرفته میباشد برای این مهاجرت فضایی از یک تکنولوژی پرینت سه آینده فلز شبیه تکنیک DED به اسم Blown Powder Directed Energy Deposition استعمال نماید. ناسا به لطف این تکنولوژی پرینت سه آینده در آجل موشک های پروژه ای به اسم RAMPT را پیاده سازی می نماید. مقصود این پروژه ایجاد کرد موتور های والا موشک های فضایی با به کار گیری از فناوری چاپ سه آینده میباشد. سازمان ناسا به خواسته تست این فناوری چاپ سه آتی فلزی و تأیید مزایای آن، نازلی به قطر یک متر و ارتفاع ۰٫۹ متر دارنده شبکه های خنک کننده یک دست را پیاده سازی کرده اند.
پیشنهاد آنلاین پرینت سه آجل
ایجاد کرد موتور موشک به وسیله ناسا با به کار گیری از تکنولوژی پرینت سه آجل
تعدادی سال میباشد که ناسا در اکنون پژوهش پتانسیل های تکنولوژی پرینت سه آینده میباشد. سازمان ناسا بیشتر روی چاپ سه آجل فلزی تمرکز داراست چون قابلیت و امکان پیاده سازی سریعتر اجزای ماهواره ها و موشک ها را در عین مراقبت استحکام و ابهام آماده می سازد. سازمان ناسا در آوریل ۲۰۱۹ پروژه RAMPT را با مقصود بسط طرز های تازه پیاده سازی و تشکیل داد شروع کرد که کوشش محیط احتراق و نازل را در عین کاهش هزینه ها بهبود می‌بخشد. پروژهRAMPT عمدتاَ بر روی دو آیتم از هنگفت ترین و گران ترین اجزای سیستم موتور متمرکز میباشد. در غایت، غرض از جاری ساختن این پروژه ترکیب بدون نقص فرایندهای نو تولیدی برای مثال تکنولوژی پرینت سه آینده و اصلاح مواد پرینت سه آتی و اما تست نتیجه ها میباشد. سازمان ناسا در پی کسب به‌این غرض یک نازل چاپ سه آینده گردیده از فلز توسعه و گسترش داده میباشد.

پرینت سه بعدی نقاشی پیکاسو

۵ بازديد
یک‌سری هفته پیش یک ورژن پرینت سه آینده گردیده از مجسمه پرینتر سه بعدی دندانسازی داوود تاثیر میکل آنژ در نمایشگاه جهانی اکسپو دبی آیتم دقت همگان قرار گرفت. با این اکنون تکنولوژی پرینتر سه آتی همچنان در دنیای هنر خبرساز میباشد. اخیرا پژوهشگران با به کار گیری از فناوری پرینت سه آینده چیره به تجدید بنا یک تاثیر هنری از نقاش مشهور پابلو پیکاسو گردیده اند که ۱۱۸ سال نهفته بوده میباشد. این نگارگری که “The Lonesome Crouching Nude” اسم گرفته میباشد به وسیله کمپانی Oxia Palus مرمت شد. این موسسه که بوسیله دو پژوهشگر در دانشگاه دانشگاهی لندن (UCL) به اسم Anthony Bourached وGeorge Cann تأسیس گردیده‌است، در موضوع فناوری های نو مثلا هوش تصنعی و پرینت سه آتی حرفه ای است.
پیشنهاد آنلاین پرینت سه آجل
مرمت نگارگری پیکاسو با به کار گیری از تکنولوژی پرینت سه آجل
این تاثیر پیکاسو سالها پنهان بوده میباشد، وی دو‌مین تاثیر خویش را با تیتر “غذای مرد کور” در سال ۱۹۰۳ اخلاق کرد، اثری که برای هنردوستان بخش اعظمی شناخته شد‌ه‌است. کمپانی Oxia Palus برای مرمت این نگارگری از تصویربرداری اسپکتروسکوپی و پردازش تصویر استفاده نمود. آن ها از هوش تصنعی برای تولید بافت عمل به کار گیری کردند. اگرچه اطلاعاتی راجع‌به پروسه پرینت سه آجل گزینه استعمال منتشر نشده میباشد، ولی آن ها از چاپ سه آینده برای تحقق شغل روی بوم به کارگیری کردند.

چاپ سه بعدی شبیه ساز بینی برای تشخیص گاز

۸ بازديد
یک “بینی تصنعی” با بضاعت و توان تشخیص گازهای متعدد پرینتر سه بعدی دندانسازی در فردوس دانشکده بریتیش کلمبیا چاپ سه آجل گردیده‌است. بینی یک عضو قوی میباشد که بشر ها را قدرتمند می سازد بوی خوراک را از مسافت های زیاد تشخیص دهند، ما‌را از سموم و دود و فساد گوشت مطلع می سازد و حتی به ما در تذکر خاطرات یاری می نماید. مشابه سازی بینی میتواند یک توسعه والا باشد و پژوهشگران دانش کده بریتیش کلمبیا با پرینت سه آجل یک تشخیص دهنده گازهای میکروسیال بخشی از این توسعه میباشند.
چاپ سه آجل بینی تصنعی و مصنوعی بوسیله دانشمندان دانشکده کلمبیا برای تشخیص گاز
پروفسور مینا هورفر در زمینه ی عنایت بینی توضیح بخشید: “بینی ما چگونگی معاش مارا به صورت قابل توجهی زیر اثر قرار میدهد و با تشخیص گازهای سمی جان دار در اطراف زیست، درایت از حریق، مواد غذایی وخیم و یا این که خاطرات، به ما امداد می نماید. با دقت به عنایت این مورد، مدام علاقمندی به گسترش دستگاه هایی با توانگری پیروی سیستم های تنفسی بشر وجود داشته میباشد. ”

پرینت سه بعدی یک خودرو ایمنی الکتریکی

۷ بازديد
اتومبیل MINI Electric Pacesetter به اتومبیل ایمنی جدید مسابقات پرینتر سه بعدی دندانسازی اتومبیلرانی جهانیABB FIA Formula E تبدیل شده است. این اتومبیل جدید تمایل سازنده برای تبدیل شدن به یک برند ساخت اتومبیل های الکتریکی را تحقق خواهد بخشید. اتومبیل Pacesetter به چندین قطعه پرینت سه بعدی از جمله پدهای سفارشی برای صندلی ها مجهز است. این خودرو نتیجه همکاری شرکت هایBMW ، MINI Design ، Motorsport ، FIA و Formula E می باشد و در ساخت آن تا حد زیادی از MINI Cooper SE جدید الهام گرفته شده است. خودروی الکتریکی Pacesetter به دیگر ابتکارات استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی در صنعت خودروسازی پیوست.
سفارش آنلاین پرینت سه بعدی
ساخت یک خودرو الکتریکی ایمنی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی
مسابقات اتومبیلرانی جهانیABB FIA Formula E یکشنبه گذشته آغاز شد و در حال حاضر MINI اولین اتومبیل ایمنی الکتریکی را ارائه داده است. نقش یک اتومبیل ایمنی در زمان وقوع تصادف یا شرایط آب و هوایی خطرناک، ورود به پیست و قرار گرفتن به عنوان رهبر، توقف کوتاه مدت مسابقه و در نتیجه حل مشکلات موجود در مسیر است.
شرکتJCW می خواست ضمن الکتریکی کردن اتومبیل، ماهیت ورزشی و رقابتی بودن خودروهای خود را حفظ کند.