تکنولوژی های انواع پرینتر سه بعدی فلزی

مزاياي پرينتر سه بعدي دندانسازي

تکنولوژی های انواع پرینتر سه بعدی فلزی

۳ بازديد

فعلا، می‌خواهیم به شایسته ترین کمپانی ‌هایی که امروزه پرینترهای سه آتی فلزی می ‌سازند بپردازیم. نحوه های متفاوت متعددی برای چاپ سه آتی فلزات وجود داراست. فناوری ‌های متفاوت پرینت سه آجل فلزی قطعات پرینتر سه بعدی دندانسازی متفاوتی ساخت‌و‌ساز می ‌نمایند و بر هزینه، سرعت و همت کلی شما تأثیر می ‌گذارند، به این ترتیب عالی میباشد دستگاه پرینتر سه آجل خویش را با تمرکز بیشتری تعیین فرمایید. در اینجا آیتم‌ های متفاوت را پژوهش میکنیم.

تکنولوژی پرینت سه آتی فلزی LPBF
شایع ترین فناوری پرینت سه آتی فلزی، فناوری LPBF یا این که همجوشی بستر پودر لیزری میباشد که بیشتر تحت عنوان ذوب لیزری انتخابی یا این که SLM شناخته میشود، که حدود 80٪ از بازار پرینترهای سه آینده فلزی را تشکیل میدهد. فناوری LPBF را می اقتدار با طیف عظیم ای از مواد مشمول آلومینیوم، تیتانیوم، آهن، نیکل، کبالت، آلیاژهای مطابق مس و کامپوزیت های آن‌ها استفاده نمود. این فناوری مشمول یک یا این که تعدادی لیزر میباشد که به آرامی و پیوسته پودر فلز را به طور لایه به لایه ذوب کرده و ذرات خرد باطن فلز همجوش می‌شوند. قطعات پیشرفته با به کار گیری از فرآیندهای پرینت سه آتی LPBF به جز مواقعی که احتمالاً می بایست ساختارهای دفاع حذف شوند، نیازی به پروسه آجل ندارند. سطح قطعات ناهموار میباشد و بسته به کابرد شما، ممکن میباشد نیاز به فرآیند پس پردازش داشته باشد.

تکنولوژی پرینت سه آتی FDM با فیلامنت فلزی
فناوری پرینتر سه آینده فلزی FDM که از فیلامنت اکسترود گردیده از روش یک نازل به کار گیری می نماید بیشتر برای پرینت سه آجل قطعات پلاستیکی کاربرد دارااست ولی وقتی که از فیلامنت پلاستیکی تزریق گردیده با پودر فلز یا این که فیلامنت های مجموع فلزی استعمال میکنید، به فناوری پرینت سه آینده فلزی تبدیل می گردد. به مراد کسب به قطعاتی که تا 98 درصد از فلز ساخته شده اند، نصیب پلاستیکی فیلامنت (یا این که بایندر) در عملیات پس پردازش حذف می‌گردد. فیلامنت های فلزی برای اکسترودرهای دستگاه های پرینتر سه آتی FDM ساینده می باشند، به این ترتیب به کارگیری از اکسترودرهای فولادی تقویت گردیده یا این که طاقت فرسا گردیده در‌این سیستم ها ضروری میباشد. فناوری پرینتر سه آجل فلزی FDM نادر ‌هزینه ‌ترین منش برای ساخت قطعات فلزی میباشد چون فیلامنت های فلزی را می‌ اقتدار با طیف بزرگ ‌ای از پرینترهای سه آجل رومیزی مانند Ultimaker S5، MakerBot Method و Raise3D، که اصولا برای بسط قطعات پلاستیکی پیاده سازی گردیده ‌اند به کار گرفت. همینطور این دستگاه ها در طی به کار گیری از فیلامنت های پرینت سه آجل فولادی ضد زنگ راز و صدای متعددی ساخت می نمایند. به این ترتیب تفاوت فی مابین این طرز و پرینتر های سه آتی فلزی مخصوص که درپی معرفی میکنیم چیست؟
به صورت خلاصه، همگی چیز به خاصیت ساختاری و مکانیکی قطعات شما بستگی دارااست. این بدین مفهوم وجود ندارد که قطعات فلزی پیشرفته با استعمال از این چاپگرهای سه آتی رومیزی تنها دکوری می باشند. آن‌ها قطعات فلزی حقیقی می‌باشند که برای طیف وسیعی از کاربردها، مثلا ابزارآلات، وسایل، ساخت و ساز محرمانه های خرد، قطعات کاربردی، مثال های نخستین و حتی جواهرات مطلوب میباشند. با این درحال حاضر، طریق پرینت سه آینده FDM نسبت به بقیه فناوری های چاپ سه آتی فلزی اعتنا کمتری داشته و به مدد نیاز داراست که قادر است هندسه قطعات قابل ایجاد بدین نحوه را محصور نماید. همینطور قطعات پیشرفته به‌این شیوه نیز به جداسازی و تف جوشی دارا هستند که سرعت ساخت شمارا کاهش می‌دهد. قطعات پرینت سه آتی گردیده ممکن میباشد تا یک سوم وسعت خویش را در پروسه پس پردازش از دست بدهند، به این ترتیب این کاهش وسعت بایستی پیش از آغاز روند چاپ سه آینده در حیث گرفته گردد و اپلیکیشن شما محاسبات را رئیس نماید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.