پرينتر سه بعدي دندانسازي

مزاياي پرينتر سه بعدي دندانسازي

چگونه رزین پرینتر سه بعدی باقیمانده را ذخیره کنیم؟

۲ بازديد

در صورتیکه مقدار متعددی رزین باقی‌مانده یا این که جان دار دارید، بایستی مطمئن گردید که آن‌ها به صحت ذخیره گردیده اند و برای استعمال دوباره سدر شکل نیاز فراهم میباشند. خوب پرینتر سه بعدی دندانسازی میباشد برای دستور کار های ذخیره سازی مطلوب از خالق ی آن رزین اطلاعاتی را اخذ فرمایید ، ولی مقررات کلی وجود دارااست که می‌توانید از آن ها تبعیت نمایید.



شایسته ترین ظروف برای مراقبت رزین آنهایی می‌باشند که رزین در بالا در آن ها حمل گردیده است. این ظروف بطری های مات و مقاوم در قبال UV میباشند که از عکس العمل رزین خودداری می نمایند.

محدوده دمایی ایده آل برای ذخیره سازی میان 5 تا 30 مرتبه سانتی گراد (41 جایگاه فارنهایت تا 86 مرتبه فارنهایت) میباشد. فارغ این دماها، زوال رزین سریع خیس شود.

همینطور حرکت دادن بطری های رزین خویش هر دو هفته یکبار برای اینکه به طور کامل ترکیب شوند، کار نیکی به حساب آورده می شود.
دقت داشته باشید که رزین ها ماندگاری محدودی دارا‌هستند. در صورتیکه مقدار متعددی رزین دارید، آغاز کارایی فرمایید از دیرین ترین بطری ها به کار گیری نمایید. تاریخ انقضای رزین می بایست روی هر بطری درج گردد. این مجال معمولاً حدود 1 سال بعداز ساخت‌و‌ساز میباشد، ولی ارقام ممکن میباشد بر پایه ی مارک و نوع رزین گوناگون باشد.



آیا گذاشتن رزین کم آب نشده در مخزن چاپگر سه آتی عالی میباشد؟
هنگام چاپ با رزین، به مجبور رزین کم آب نشده مازاد در مخزن رزین چاپگر خواهید داشت. به همین برهان، اکثر پرینترهای سه آینده دارنده درب های ضد اشعه ماوراء بنفش میباشند که میتوانید از رزین ما‌نده در قبال اشعه ماوراء بنفش حفظ نمائید.



در شرایطی‌که رزین باقی مانده ای در دستگاه یا این که تانک رزین خویش دارید که قصد دارید بعداً از آن به کارگیری نمایید، کافی میباشد آن را با درب آن بپوشانید و آن را در جایی قرار دهید که در معرض فروغ خورشید نباشد.

یک اتاق خنک و بدون نور برای این خواسته ایده آل میباشد. در اوضاع مطلوب، رزین پخته نشده را می اقتدار تا 2 ماه فارغ از حاد شدن در دستگاه و تانک مراقبت کرد.

معایب شاخص پرینترهای SLA

۲ بازديد

پرینتر سه آینده SLA
پرینتر سه آینده SLA یا این که Stereolithography یا این که استریولیتوگرافی یکی‌از ذیل گروه های پرینترهای سه آجل رزینی میباشد که روی هم رفته از رزین مایع حساس به فرابنفش منفعت می‌برد. این به‌این مفهوم پرینتر سه بعدی دندانسازی میباشد که قطعات ساخت گردیده با این تکنولوژی از محصول پلیمر میباشند. این پرینترها در کشور ایران نیز متداول می‌باشند.
در پرینترهای سه آجل SLA لیزری جهت هدایت پرتو لیزر و اصابت آن به رزین مایع حساس به فرا بنفش از سیستم هدایت نسخه برداری هد لیزر استعمال می‌گردد. از این رو توجه پرینت در پرینترهای سه آجل SLA لیرزی بستگی به چگونگی فکوس بیم لیرز و سیستم هدایت پرتو و اعتنا گالوانومترها مصرف شده در دستگاه داراست.

طرز فعالیت پرینتر سه آجل SLA به‌این شکل میباشد که با جنبش فروغ لیزر فرابنفش، در محیط رزین یک لایه دشوار می گردد، بعد از آن کاغذ ایجاد کرد بسته به نوع نحوه پرینت در دستگاه آیتم به کار گیری، به ترازو یک لایه باطن محیط ایجاد کرد فرو یا این که بالا می رود.

به طور کلی این نکته را بایستی مد حیث داشت این تکنولوژی صرفا با مواد پلیمری حساس به نور و روشنایی شغل می نماید.
با اینکه این تکنولوژی جزو او‌لین تکنولوژی های پرینت سه آجل رزینی در دنیا میباشد البته سرعت این پرینترها، بسیار تحت خیس از سرعت دیگر پرینترهای سه آینده رزینی میباشد. در واقع سرعت پرینترهای سه آتی SLA لیزری به طوری میباشد که هرچه تعداد سبک هایی که شما برای پرینت قرار داده اید زیادتر میگردد فرصت پرینت نیز زمان بر خیس شود.



معایب شاخص پرینترهای SLA از قرار تحت میباشد:

سرعت پرینتر سه آجل SLA لیزری ۱۰ تا ۲۰ موازی کمتر از پرینترهای سه آینده DLP و MSLA میباشد.
قدمت نادر منبع لیزر فرابنفش در پرینترهای سه آجل SLA لیزری حدود ۱۰ هزار ساعت میباشد که در مقابل قدمت پرینترهای DLP صنعتی ۴ موازی کمتر میباشد.
اعتنا پرینت نسبت به بها دستگاه های عرضه گردیده با این تکنولوژی به نسبت گران میباشد. چون توجه پرینت زیر و هزینه خرید بالا میباشد.

تکنولوژی های انواع پرینتر سه بعدی فلزی

۲ بازديد

فعلا، می‌خواهیم به شایسته ترین کمپانی ‌هایی که امروزه پرینترهای سه آتی فلزی می ‌سازند بپردازیم. نحوه های متفاوت متعددی برای چاپ سه آتی فلزات وجود داراست. فناوری ‌های متفاوت پرینت سه آجل فلزی قطعات پرینتر سه بعدی دندانسازی متفاوتی ساخت‌و‌ساز می ‌نمایند و بر هزینه، سرعت و همت کلی شما تأثیر می ‌گذارند، به این ترتیب عالی میباشد دستگاه پرینتر سه آجل خویش را با تمرکز بیشتری تعیین فرمایید. در اینجا آیتم‌ های متفاوت را پژوهش میکنیم.

تکنولوژی پرینت سه آتی فلزی LPBF
شایع ترین فناوری پرینت سه آتی فلزی، فناوری LPBF یا این که همجوشی بستر پودر لیزری میباشد که بیشتر تحت عنوان ذوب لیزری انتخابی یا این که SLM شناخته میشود، که حدود 80٪ از بازار پرینترهای سه آینده فلزی را تشکیل میدهد. فناوری LPBF را می اقتدار با طیف عظیم ای از مواد مشمول آلومینیوم، تیتانیوم، آهن، نیکل، کبالت، آلیاژهای مطابق مس و کامپوزیت های آن‌ها استفاده نمود. این فناوری مشمول یک یا این که تعدادی لیزر میباشد که به آرامی و پیوسته پودر فلز را به طور لایه به لایه ذوب کرده و ذرات خرد باطن فلز همجوش می‌شوند. قطعات پیشرفته با به کار گیری از فرآیندهای پرینت سه آتی LPBF به جز مواقعی که احتمالاً می بایست ساختارهای دفاع حذف شوند، نیازی به پروسه آجل ندارند. سطح قطعات ناهموار میباشد و بسته به کابرد شما، ممکن میباشد نیاز به فرآیند پس پردازش داشته باشد.

تکنولوژی پرینت سه آتی FDM با فیلامنت فلزی
فناوری پرینتر سه آینده فلزی FDM که از فیلامنت اکسترود گردیده از روش یک نازل به کار گیری می نماید بیشتر برای پرینت سه آجل قطعات پلاستیکی کاربرد دارااست ولی وقتی که از فیلامنت پلاستیکی تزریق گردیده با پودر فلز یا این که فیلامنت های مجموع فلزی استعمال میکنید، به فناوری پرینت سه آینده فلزی تبدیل می گردد. به مراد کسب به قطعاتی که تا 98 درصد از فلز ساخته شده اند، نصیب پلاستیکی فیلامنت (یا این که بایندر) در عملیات پس پردازش حذف می‌گردد. فیلامنت های فلزی برای اکسترودرهای دستگاه های پرینتر سه آتی FDM ساینده می باشند، به این ترتیب به کارگیری از اکسترودرهای فولادی تقویت گردیده یا این که طاقت فرسا گردیده در‌این سیستم ها ضروری میباشد. فناوری پرینتر سه آجل فلزی FDM نادر ‌هزینه ‌ترین منش برای ساخت قطعات فلزی میباشد چون فیلامنت های فلزی را می‌ اقتدار با طیف بزرگ ‌ای از پرینترهای سه آجل رومیزی مانند Ultimaker S5، MakerBot Method و Raise3D، که اصولا برای بسط قطعات پلاستیکی پیاده سازی گردیده ‌اند به کار گرفت. همینطور این دستگاه ها در طی به کار گیری از فیلامنت های پرینت سه آجل فولادی ضد زنگ راز و صدای متعددی ساخت می نمایند. به این ترتیب تفاوت فی مابین این طرز و پرینتر های سه آتی فلزی مخصوص که درپی معرفی میکنیم چیست؟
به صورت خلاصه، همگی چیز به خاصیت ساختاری و مکانیکی قطعات شما بستگی دارااست. این بدین مفهوم وجود ندارد که قطعات فلزی پیشرفته با استعمال از این چاپگرهای سه آتی رومیزی تنها دکوری می باشند. آن‌ها قطعات فلزی حقیقی می‌باشند که برای طیف وسیعی از کاربردها، مثلا ابزارآلات، وسایل، ساخت و ساز محرمانه های خرد، قطعات کاربردی، مثال های نخستین و حتی جواهرات مطلوب میباشند. با این درحال حاضر، طریق پرینت سه آینده FDM نسبت به بقیه فناوری های چاپ سه آتی فلزی اعتنا کمتری داشته و به مدد نیاز داراست که قادر است هندسه قطعات قابل ایجاد بدین نحوه را محصور نماید. همینطور قطعات پیشرفته به‌این شیوه نیز به جداسازی و تف جوشی دارا هستند که سرعت ساخت شمارا کاهش می‌دهد. قطعات پرینت سه آتی گردیده ممکن میباشد تا یک سوم وسعت خویش را در پروسه پس پردازش از دست بدهند، به این ترتیب این کاهش وسعت بایستی پیش از آغاز روند چاپ سه آینده در حیث گرفته گردد و اپلیکیشن شما محاسبات را رئیس نماید.

چاپ سه بعدی مخصوص دندانپزشکی

۲ بازديد

کاربرد پرینتر سه آتی در دندان پزشکی (پرینتر سه آینده دندان پزشکی )
این روز ها در باب کاربرد پرینتر سه آینده در حوزه دندانپزشکی مطالب متعددی در مجلات و یا این که خبر ها پزشکی منتشر میگردد و با حدس وسعت مطالب منتشر گردیده می قدرت ذکر کرد که به لحاظ میرسد دیگر استعمال از این فناوری شگفت انگیز درین پرینتر سه بعدی دندانسازی صنعت اجتناب ناپذیر شد‌ه‌است و استعمال از پرینتر سه آجل در دندان پزشکی تحت عنوان ابزاری نوین و بسیار کاربردی بطور روز افزونی در اکنون پیشرفت میباشد و این مورد بایستی تحت عنوان یک مقوله اساسی در مشاجره دندانپزشکی آیتم تحقیق قرار گیرد.

دستگاه نو کمپانی استراتسیس(پرینتر سه آجل دندان پزشکی )
جدیدا کمپانی استراتسیس که تحت عنوان یک رخ جهانی در صنعت پرینت سه آینده و ساخت‌و‌ساز پرینتر سه آتی از دستگاه به طور کاملً تازه خویش در به کار گیری در صنعت دندان پزشکی رونمایی نموده است. این دستگاه که به اسم J5 DentaJet عرضه شد‌ه‌است جهت پاسخگویی به نیازهای صنعت دندانپزشکی پیاده سازی و تاسیس شده است و بر طبق فناوری مبلغی جت و یا این که Polyjet میباشد.

مبتنی بر گفتگوها این مجموعه، دستگاه پرینتر سه آجل J5 DentaJet به متخصصین قابلیت و امکان ساخت و ساز قطعات دندانپزشکی با سرعتی 5 موازی بیشتر از دستگاه های مو جود در بازار را می‌دهد و به کارگیری از آن همینطور معدود هزینه خیس میباشد. مطابق گفتگوها این مجموعه، دستگاه نو تحت عنوان یک دستگاه بسیار کاربردی بوده و می قدرت از آن به عوان یک عنصر مهم در صنعت دندان پزشکی و بخصوص کسانی که از تکنولوژی پرینت سه آجل در راستای ایجاد تولیدات دندان پزشکی کار میکنند بکار گرفته گردد.

امروزه پرینتر سه آتی تبدیل به ابزاری بسیار کارآمد برای متخصصان صنعت دندان پزشکی گردیده‌است و هر روزه بر تعداد یوزرها این تکنولوزی در‌این صنعت افزوده می گردد که برهان آن را می اقتدار در توانمندی تکنولوژی پرینت سه آتی در تشکیل داد گونه های پوسته های دندان سازی، راهنماهای جراحی و یا این که تحت عنوان ابزاری جهت تشکیل داد تاج دندان و یا این که ایمپلنت دانست.

از فناوری ساخت‌و‌ساز رو به بالا و یا این که به عبارتی پرینتر سه آتی برای ایجاد اکثری از محصول ها دندان پزشکی استعمال می‌گردد. به نحوی که تقریب زده می‌گردد قیمت بازار آن تا سال 2025 به حدود 930 میلیون دلار رسد که عدد قابل توجهی میباشد. کمپانی استراتسیس با درایت از نقش پرینت سه آجل و پیشرفتی که می بایست در این باره تولید گردد، مایل میباشد شیوه حلی سریع به پزشکان ارائه دهد.

اقای فیلیپ مدیر یک کدام از قسمت های کمپانی استراتسیس میگوید: اینک سبک های دندانپزشکی و ارتودنسی متعددی با استعمال از تکنولوژی پرینتر سه آجل دندان پزشکی ساخته میشوند اما نقص‌ دستگاه های کنونی سرعت کارکرد آن‌ها میباشد که با استعمال از دستگاه تازه پرینتر سه آجل دندان پزشکی دگرگونی بزرگی در حین تشکیل داد تولید ها ساخت و ساز می‌گردد.

آنچه که باید درباره پرینتر سه بعدی رزینی بدانید

۲ بازديد
پرینتر سه آتی رزینی دستگاهی میباشد که از یک منبع فروغ و روشنایی (معمولا فروغ و روشنایی UV) جهت جامد سازی لایه به لایه رزین های حساس به فروغ و روشنایی به کارگیری می نماید و در غایت سبب به تشکیل داد سبک سه آتی می‌گردد. پرینتر سه آتی رزینی ، جزو سرویس ها پرینت سه آینده میباشد که به ساخت و ساز مثال های نخستین و قطعات ایزوتروپیک، سفت و با تمرکز بالا دارای شهرت میباشد. پرینتر سه بعدی دندانسازی این دستگاه معمولا جزئیات ریز را با تمرکز بالا و سطح را بصورت صیقلی پرینت می نماید. امروزه، سرویس ها پرینتر سه آینده رزینی به جهت استعمال راحت و کاهش بها، محبوبیت متعددی پیدا نموده است.
روش شغل پرینتر سه آینده رزینی
طریق شغل پرینتر سه آتی رزینی به‌این شکل میباشد که، پس از تعیین نوع رزین ما یحتاج، در معرض منبع نور و روشنایی قرار داده می گردد، تا لایه های نازک سفت تشکیل شوند. بعد با روی هم قرار دادن این لایه ها سبک آخری پرینت میشود. این مراحل کم آب کردن لایه به لایه رزین تا هنگامی که جسم سه آجل بدون نقص خواهد شد، ادامه پیدا می نماید. بعد جسم از پرینتر خارج آورده میشود.
ارزش پرینترهای سه آینده رزینی
پارامترهای متعددی بر ارزش پرینترهای سه آینده رزینی اثر می‌گذارد. بعضا از این پارامترها مشمول توجه ابعادی، رزولوشن دستگاه پرینتر سه آتی رزینی و امکانات به فعالیت رفته در پرینتر سه آینده رزینی می‌باشند. یک کدام از پارامترهای اساسی در انتخاب بها پرینترهای سه آجل رزینی ، اعتنا ابعادی و رزولوشن دستگاه میباشد. در شکل به کارگیری از پرینتر سه آینده رزینی با تمرکز بالا و رزولوشن عالی، بها آن نیز ارتقا مییابد.امکانات مصرف شده از سایر پارامترهای موءثر بر ارزش پرینترهای سه آجل رزینی می باشند. به کار گیری از امکانات کیفیت خوب، سبب ساز ارتقا ارتفاع قدمت دستگاه می‌گردد. به این ترتیب به کار گیری از امکانات مطلوب سبب ساز بالا رفتن ارزش پرینترهای سه آتی رزینی میشود.
خصوصیت پرینتر سه آتی رزینی
پرینتر سه آتی رزینی در ابعادهای مختلفی جانور میباشد، لذا با اعتنا به سایز قطعه لازم می قدرت از سایز های گوناگون پرینتر سه آجل رزینی به کار گرفت. همینطور وقتی که نیاز به ایجاد کرد محصولی با نازکی و باکیفیت باشد، از سرویس ها پرینتر سه آجل رزینی به کار گیری می‌گردد.
پرینتر های سه آینده رزینی دارنده محیط ی روشن و شیشه ای می باشند. لذا در هنگام پرینت کردن کالا، درون محیط قابل مشاهده میباشد. این نوع پرینترها بدون صدا میباشند و ارتفاع قدمت بالا دارا هستند. خصوصیت اختصاصی پرینتر سه آجل رزینی این میباشد که از روش WIFI به کامپیوتر وصل میگردد و یا این که با اشاره گر می اقتدار فولدر متبوع را پرینتر کرد.

پرینت سه بعدی Metal Jet

۵ بازديد
HP مدتی میباشد که در موضوع تکنولوژی پرینت سه آینده binder jet فعالیت دارد پرینتر سه بعدی دندانسازی و مشتقات متعدد آن را به اکران می‌گذارد. آنان تکنولوژی تازه پرینت سه آتی Metal Jet را ساخته اند که از مشتقات تکنیک Binder Jetting بوده و مشابهت هایی به فناوری Metal Jet Fusion داراست. تکنولوژی پرینتر سه آینده Metal Jet برای ساخت‌و‌ساز وسعت بالای قطعات فلزی در سطح بالایی از سود وری و با مخارج تحت خیس است. پیرو بیشتر بخوانید.
تکنولوژی تازه پرینت سه آتی Metal Jet
HP داعیه می نماید که تلاش این تکنیک در مقایسه با بقیه شیوه های پرینت سه آینده فلزی۵۰ موازی بیشتر بوده، درحالی که ارزان خیس از سیستم های شبیه خویش میباشد. Metal Jet می‌تواند قطعاتی با وضوح افقی ۴تا۷ میکرون و ضخامت لایه ۲۵تا۴۰ میکرون چاپ نماید.
براساس برآوردها سیستم های Metal Jetting قیمتی حدود ۳۹۹،۰۰۰ دلار یا این که کمتر خواهند داشت. وسعت مثال فعلی دستگاه Metal Jet تشکیل شده ۴۳۰ × ۳۲۰ × ۲۰۰ میلی متر میباشد. HP همینطور در درحال حاضر فعال‌ساز‌ی خدمت ساخت و ساز Metal Jet برای پیشنهاد قطعات آنلاین از سال ۲۰۱۹ میباشد.
مقایسه تکنولوژی Metal Jet با بقیه فناوری های پرینت سه آتی
HP ورژن ی Metal Jet پرینتر سه آتی را درنمایشگاه در بین المللی تشکیل داد معرفی می نماید. بخش اعظمی از مفسران این فناوری را با تکنولوژی Metal Jet Fusion به جهت مشابهت های این دو شیوه مقایسه می نمایند. با این که در هر دو تکنولوژی از binder به کار گیری می‌گردد، روند بسیار متعدد میباشد. در حالی که Metal Jet Fusion جوهر binding را بر روی پودر پلاستیکی قرار میدهد، Metal Jetting یک binder را بر روی پودر فلز میباشد. Metal Jet Fusion از چراغ های گرمایشی برای ذوب مواد به کارگیری می نماید، این در حالی میباشد کهMetal Jet تکنولوژی سبز بوده و بایستی در صنعت استاندارد پوسته گیری تزریقی فلز در کوره فلزکاری شوند.

چاپ سه بعدی اسباب بازی لگو

۵ بازديد
Jonas Søndergård خاطرنشان کرد: اگرچه کمپانی Lego پروسه رسمی پرینتر سه بعدی دندانسازی که ما برای اجرای دستمزد مالکیت معنوی خویش اعمال می‌دهیم را افشا نمی نماید، ما سالانه صدها هزار پرونده برای حفظ از علائم تجاری واژه و کلمه Lego® ، علائم تجاری مجسمه های Lego Minifigure و دستمزد نسخه برداری رایت آیتم تحقیق قرار میگیرند.”
البته ایجاد کنندگان که کنجکاوی و تخیل آنان ده سال هاست از Lego الهام گرفته گردیده است، هدف ها این مجموعه را از سبک های پرینت سه آینده گردیده گوناگون می‌دانند. آن‌ها همینطور معتقدند که اعلامیه حذف فارغ از هیچ سیرتکامل هشداری انجام شده میباشد.
Maria Sohn یکی سازندگانی که سبک های پرینت سه آینده خویش را حذف نموده است اعلام کرد: “اینجانب میتوانم به طور کامل فهم و شعور کنم که Lego می‌خواهد از مارک تجاری خویش حفظ نماید. آنان حق دارا هستند اینگونه کاری اعمال دهند. آنچه من‌را بسیار غمگین می نماید این میباشد که کمپانی Lego هیچ تفاوتی در بین اشخاصی که میخواهند با ایجاد سبک های اسکن ارزان بها درآمدزایی نمایند و به Lego جراحت برسانند و کسانی که اثرهای هنری مربوط به Lego را برای احترام به آن ها پیاده سازی می نمایند تفاوتی قائل نمی‌شود.”
Cults در تاریخ ۲۰ سپتامبر یک پست الکترونیک اخطار از Lego اخذ کرد با این مضمون که مجموعه Lego دارنده حق انحصاری مارک دارای اسم و رسم کلمهLego ، نماد مربع قرمز رنگ دارای شهرت Lego و پیکره های Minifigure میباشد و درخواست توقف سریع ساخت‌و‌ساز ۱۴۲ سبک سه آینده را ذکر کرد.

پرینت سه بعدی جهت تولید و حفاظت از آثار فرهنگی هنری

۴ بازديد
کمپانی Factum Arte در موضوع پشتیبانی از اثر ها فرهنگی پرینتر سه بعدی دندانسازی با به کار گیری از فناوری های تازه مثلا چند طرز پرینت سه آجل متخصص است. این مجموعه در سال ۲۰۰۱ به وسیله هنرمندان Adam Lowe،Manuel Franquelo و Fernando Garcia-Guereta تأسیس شد و حالا در مادرید، میلان و لندن شعبه داراست. این موسسه با استعمال از اسکنرهای سه آجل کیفیت خوب و غیر تماسی یکسری جای و شی ءها حائز اهمیت فرهنگی که در معرض خطر بوده اند را تصویب نموده است. از این نسخه برداری ها برای سبک سازی و پرینت ورژن های نسخه برداری با به کار گیری از گونه های فناوری های پرینت سه آتی استعمال میشود. فناوری های پرینت سه آینده برای کمپانی Factum Arte قابلیت و امکان ایجاد کرد دوباره اثراتی بسیار شبیه به ورژن های اساسی را آماده نموده است، به نحوی که منتقدان آن‌ها‌را به جعل جنایتکار کرده اند.
پیشنهاد آنلاین پرینت سه آتی
ایجاد دوباره اثرها فرهنگی و هنری با به کارگیری از اشکال تکنولوژی های پرینت سه آتی
در حالی که Factum Arte به جهت ساخت‌و‌ساز دوباره اثرها با استعمال از فناوری پرینت سه آجل بیشترین دقت را به خویش جلب نموده است، آن‌ها روی تنی چند از پروژه های اساسی پررنگ ای فعالیت کرده اند که بخش اعظمی از آن ها بوسیله هنرمندان مشهوری مانند Anish Kapoor و Grayson Perry با استعمال تکنولوژی های سه آجل تشکیل‌شده اند. قطعات متعدد برای ایجاد کرد به فناوری های مختلفی نیاز دارا هستند، از این رو Factum Arte از چند فناوری پرینت سه آجل گوناگون مشمول تکنولوژی های پرینت سه آتی SLA، پرینت سه بعدیFFF ، پرینت سه آتی SLS و پرینت سه آینده سیمان در شغل های خویش استعمال می نماید.

قالب های پرینت سه بعدی شده به روش SLA

۶ بازديد
ساخت‌و‌ساز پوسته های سفارشی یک شیوه معمول برای فایده پرینتر سه بعدی دندانسازی مندی از مزایای تکنولوژی پرینت سه آینده SLA از روش ساخت‌و‌ساز قطعات سفارشی با جزئیات بسیار زیاد سوای تماس بی واسطه قطعات پرینت سه آجل گردیده با مواد غذایی میباشد. در حالی که قطعات پرینت سه آینده گردیده به طریق SLA تحت عنوان پوسته هایی برای تماس بی واسطه با مواد غذایی مطلوب نیستند، پرینترهای سه آینده SLA ابزار قابل قبولی برای ساخت پوسته های وارونه می‌باشند که می‌توانند با به کارگیری از پلاستیک های بهداشتی صورت داده شوند. در دست گرفتن ابزارها و تکنیک های ساخت پوسته های مواد غذایی پرینت سه آتی گردیده راحت میباشد و اکثر زمان ها حاصل عجیب ای را پیرو داراست.
پوسته های پرینت سه آتی گردیده به شیوه SLA
پرینت سه آتی و آبکاری Electropaling
Electroplating روند پوشش قطعات با فلز با به کارگیری از جریان الکتریکی میباشد. این روند عمدتاَ برای هدف ها تزیینی آیتم استعمال قرار میگیرد و یا این که با ساخت و ساز یک سطح بادوام از خوردگی پرهیز می نماید.
قطعات پرینت سه آتی گردیده به طرز SLA به جهت داشتن سطح آخری صیقلی برای Electroplating مطلوب میباشند. از آنجایی که پلاستیک ها سطح های غیر رسانا دارا‌هستند، قطعات پرینت سه آتی گردیده به شیوه SLA می بایست با پوششی از گرافیت، لاک رسانا و یا این که پروسه آبکاری الکترولس رسانا شوند. پوشش های فلزی بهداشتی در دسترس می‌باشند ولی با اعتنا به اینکه این مراحل مشتمل بر مواد شیمیایی مختلفی میباشد بایستی از بهداشتی بودن این مواد در هنگام تماس با مواد غذایی اعتقاد و باور نتایج گردد.

پرینت سه بعدی قطعات خودرو با استفاده از هوش مصنوعی

۴ بازديد
یک کمپانی آلمانی تولیدکننده قطعات خودرو به اسم Volkswagen (VW)، پرینتر سه بعدی دندانسازی از تکنولوژی هوش تصنعی برای تغییر تحول فرآیند ساخت و ساز قطعات خودرو به کارگیری نموده است و بعد از آن این قطعات را با استعمال از فناوری پرینت سه آینده ساخته میباشد.
تشکیل داد قطعات خودرو با استعمال از تلفیق دو تکنولوژی پرینت سه آینده و هوش تصنعی و مصنوعی
پرینت سه آینده قطعات خودرو با به کار گیری از هوش تصنعی
تیم کمپانی آلمانی فولکس واگن (VW) با استعمال از تکنولوژی های هوش تصنعی و مصنوعی (AI) و پرینت سه آینده قطعات ماشین غامض خیس و مدل تری را ساخت نموده است. هم اینگونه این موسسه جدیدا روند های تولیدی تازه خویش را در راءس اختراع و مهندسی کالیفرنیا (IECC) به اکران نهاده میباشد.
در‌این روی داد، کمپانی فولکس واگن از او‌لین وسیله نقلیه خویش دارنده قطعات پیاده سازی گردیده با به کار گیری ازتکنولوژی هوش تصنعی(AI) و ساخت‌و‌ساز گردیده با به کارگیری از یک پرینتر سه آجل (یک ورژن مرمت گردیده الکتریکی امروزی ماشین ۱۹۶۲ Microbus) رونمایی کرد.
چاپ سه آینده قطعات خودرو با استعمال از هوش تصنعی و مصنوعی
این وسیله نقلیه دارنده تعداد متعددی قطعه به رنگ نارنجی رنگ پر‌نور میباشد که شناسایی قطعات پیاده سازی گردیده با به کارگیری از اپ Generative Design را به راحتی قابلیت و امکان پذیر می سازد. این قطعات مشتمل بر دستور خودرو، آینه های جانبی و حتی چرخ ها میباشد.
با یادگرفتن هوش تصنعی، مهندسین میتوانند از نرم‌افزار Generative Design به مراد تمرکز بر حق تقدم های خویش به کارگیری نمایند و این تکنولوژی واحد سنجش های متبوع را متفحص ساخته و یک طرح ساختاری مدل وزن ساخت‌و‌ساز می نماید.